گرمی هوا افزایش دما

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا دمای هوا در اهواز به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور تا دوشنبه هفته آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر بارش‌های پراکنده، رعد و برق و وزش شدید باد در اکثر نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه این پدیده را بیشتر در اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویراحمد و در هرمزگان و جنوب سیستان وبلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر شاهد هستیم، اضافه کرد: برای فردا بارش در جنوب کشور کاهش می‌یابد و در نوار شمالی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه برای روزهای شنبه و یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: طی این دو روز دریای خزر مواج و در سواحل شمالی کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۸ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای ۱۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =