• ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 27508
  • readingTime: ۴ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

نرخ رسمی ارز و نرخ ارز در بازار و صرافی ملی برای امروز دوشنبه ۱۰ مردادماه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بانک مرکزی امروز دوشنبه ۱۰ مردادماه همانند روزهای گذشته نرخ هر دلار آمریکا را ۴۲ هزار ریال اعلام کرد. نرخ پوند انگلیس ۵۱ هزار و ۱۴۶ ریال و یورو نیز ۴۲ هزار و ۹۴۰ ریال تعیین شد.

هر فرانک سوئیس امروز ۴۴ هزار و ۱۴۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۱۷۵ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۳۴۸ ریال، کرون دانمارک پنج هزار و ۷۷۰ ریال، روپیه هند ۵۳۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال قیمت خورد.

دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۵۳۹ ریال، ۱۰۰ روپیه پاکستان ۱۷ هزار و ۴۹۳ ریال، ۱۰۰ ین ژاپن ۳۱ هزار و ۵۰۱ ریال، دلار هنگ‌کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال تعیین قیمت شد. هر دلار کانادا نیز ۳۲ هزار و ۸۱۶ ریال، دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۱۹۲ ریال، راند آفریقای‌جنوبی دو هزار و ۵۲۶ ریال، لیر ترکیه ۲ هزار و ۳۴۵ ریال، روبل روسیه ۶۷۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، ۱۰۰ دینار عراق دو هزار و ۸۷۸ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال اعلام شد.

قیمت دلار استرالیا امروز ۲۹ هزار و ۳۷۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۲۱ ریال، ۱۰۰ تاکای بنگلادش ۴۴ هزار و ۲۹۳ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا یک‌هزار و ۱۷۲ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، ۱۰۰ روپیه نپال ۳۳ هزار و ۷۰ ریال، ۱۰۰ درام ارمنستان ۱۰ هزار و ۳۳۶ ریال و دینار لیبی ۸ هزار و ۶۴۶ ریال تعیین شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۲۲۸ ریال، ۱۰۰ بات تایلند ۱۱۵ هزار و ۶۶۰ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۴۳۸ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۲ هزار و ۲۲۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، ۱۰۰ تنگه قزاقستان ۸ هزار و ۸۰۷ ریال، هر لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۲۱۹ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۸۱۰ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۳۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، ۱۰۰ پزوی فیلیپین ۷۵ هزار و ۸۵۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۱۲۳ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

تحلیل وضعیت بازار ارز

از روز گذشته اخباری مبنی بر احتمال آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در بین معامله گران دلار برجسته شده است. اتحادیه اروپا دست به آخرین تلاش برای نجات برجام زده است. دیروز پیشنهاد جدید جوزپ بورل برای رفع تحریم های ایران رونمایی شد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران هم گفت که احتمالا به زودی دور جدید مذاکرات در وین برگزار خواهد شد.

بر اساس خبر اقتصادنیوز، عده‌ای ازتحلیلگران بازار معتقدند که برخی از معامله گران با شروع سیگنال‌های مثبت و کاهشی اقدام به خالی‌فروشی کرده و سعی دارند در همراهی با روند کاهشی کسب سود کنند . این عده خبر مذکور را مثبت خوانده و معتقد بودند که بازگشت طرفین بر سر میز مذاکره می‌تواند موجب وقوع شوک کاهشی جدید به نرخ دلار شود.

آمریکا شبکه صادرات نفت ایران را تحریم می‌کند

وال‌استریت‌ژورنال شب گذشته نوشت: آمریکا می‌خواهد با تحریم شبکه‌ صادرات نفت ایران، بر تهران فشار وارد کند. طبق گزارش این روزنامه یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «پیش بینی من این است تا زمانی که ایرانی‌ها پیشنهادها را نپذیرند و به برجام بازنگردند، انتظار می‌رود که همچنان شاهد این نوع اقدامات اجرایی به طور منظم در آینده باشیم.»

نرخ دلار و یورو صرافی ملی

همچنین صرافی ملی نرخ هر دلار آمریکا را ۲۷ هزار و ۸۶۴ تومان اعلام کرد. نرخ فروش هر اسکناس یورو نیز ۲۸ هزار و ۷۹۹ تومان اعلام شد.

خبر آغاز مذاکرات دلار را ارزان می‌کند؟

تجارت نیوز هم در تحلیلی نوشت که صرف آغاز مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند منجر به کاهش قیمت دلار در بازار آزاد شود. چراکه از خرداد سال گذشته تاکنون حداقل سه بار مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شده و تا مرحله‌ای پیش رفته که مردم منتظر امضای توافقنامه بوده‌اند. اما کمی بعد خبر توقف مذاکرات رسیده است.

بازار ارز مدت‌هاست که به این اخبار واکنش نشان نمی‌دهد و تنها واکنش دلار، ممکن است توقف قیمتی در کانال کنونی باشد. پس از آن همه چیز به نتیجه مذاکرات بستگی دارد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، باید منتظر افزایش قیمت دلار و حتی ثبت رکورد قیمتی جدید بود.

حالت دیگری که کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند شرایطی است که مذاکرات آغاز نشود و شرایط کنونی ادامه داشته باشد. به گفته کارشناسان در این حالت احتمالا دولت تلاش کند که قیمت دلار را مهار کند و برای این کار ارز به بازار تزریق کند. اما این شرایط موقتی است و گفته می‌شود از شهریور ماه که کسری بودجه دولت بروز پیدا کند،‌شاخص‌های کلان اقتصادی تاثیر منفی خود را بر بازار می‌گذارند و نوسان قیمت‌ها آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =