بارش باران

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای طبیعی دانشگاه اصفهان گفت: فعالیت صنایع می‌تواند عامل افزایش تراکم ابرها و افزایش شدت بارش‌ها باشد.

داریوش رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه بارش‌های اخیر که در اکثر مناطق کشور اتفاق افتاده ناشی از ورود جریان مونسون اقیانوس هند به کشور بود، اظهار داشت: باید توجه داشت که این جریان بارش‌های نقطه‌ای داشته است.

وی افزود: جریان مونسون ممکن است در نقطه‌ای در کویر ببارد و در نقطه‌ای دیگر در شهرها و ارتفاعات که بررسی علت این امر نیز نیاز به پژوهش و کارشناسی دارد.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای طبیعی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: حتی در شهرها نیز شاهد بودیم که در نقطه‌ای از شهر شاهد وقوع سیل و در نقطه‌ای دیگر هیچ بارشی را نداشتیم.

وی با بیان اینکه اخیرا برخی اظهار نظرات در خصوص کاهش شدت بارش‌ها در اصفهان به دلیل آودگی هوا اعلام شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که ما در صنعتی‌ترین شهرهای دنیا که آلودگی چندین برابر اصفهان دارند شاهد بارش‌ و سیل هستیم همانطور که بارها و بارها در کشورهای اروپایی و آمریکا شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

رحیمی اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که فعالیت صنایع می‌تواند عامل افزایش تراکم ابرها و افزایش شدت بارش‌ها باشد و می‌توان گفت آلودگی هوا نمی‌تواند کاهش دهنده شدت بارش‌ها باشد و این اظهار نظر هیچ پایه علمی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =