• ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
  • کد خبر: 27461
  • readingTime: ۱ دقیقه
حنا زرین‌کمر

روز سوم از پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان با کسب دو مدال طلا برای دختران کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ادامه رقابت‌های قهرمانی تکواندو نونهالان جهان شامگاه شنبه در بلغارستان، تیم ملی ایران سه نماینده روی تاتامی داشت که دو طلای دیگر در بخش دختران به ارمغان آمد.

پرنیان نوری در وزن ۶۱- بانوان امروز توانست پس از شکست حریفان خود سومین طلای ایران رو به دست بیاود که باز هم این طلا در تیم دختران و نتیجه کار عالی معصومه محمدنیا بود.
همینطور حنا زرین کمر نماینده وزن ۵۹- کیلوگرم دختران هم با ارائه نمایشی بی نقص همه حریفان رو از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

پرنیان نوری که به فینال وزن ۴۴- کیلوگرم راه پیدا کرده بود، در مبارزه برای کسب مدال طلا «سانگ تونگ» از تایلند را د ردو راند متوالی و با نتایج ۸ بر ۴ و ۱۱ بر ۵ از پیش رو برداشت و روی سکوی قهرمانی ایستاد. وی صبح امروز کار خود را برتری ۲ بر صفر مقابل «گابریلا کاسنیسکا» از لهستان آغاز کرد و در ادامه با همین نتیجه در پیکار با «تکین زینپ» از ترکیه و «تورس» از آمریکا به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم «بائیز» از مکزیک را در ۲ راند متوالی از پیش رو برداشت و به فینال راه پیدا کرده بود.

حنا زرین کمر آخرین تکواندوکار ملی پوش کشورمان در روز سوم بود که برای کسب مدال طلای وزن ۵۹- کیلوگرم «النا برادیچ» از صربستان را پیش رو داشت که در دو راند و با نتایج ۱۲ بر ۸ و ۸ بر یک رقیب خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی دور نخست ۲ بر صفر مقابل «رازان محمد» از اردن صاحب پیروزی شد و سپس «بوری وی» از کرواسی و «لی» از کره جنوبی را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زرین کمر در این مرحله و در یک مبارزه برتر «هوئزو» از آمریکا را در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر صفر در کمتر از ۸۰ ثانیه شکست و راهی دیدار پایانی شد.

برای تیم ملی تکواندو ایران تا پایان روز سوم باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر چهار نشان طلا، محمد عرفان زارع یک نشان نقره و فاطمه باقرزاده یک نشان برنز کسب کرده اند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =