سپاهان و استقلال

تیم فوتبال سپاهان در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باید به مصاف استقلال برود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته در هتل اوین تهران برگزار شد و ۱۶ تیم لیگ برتری رقبای خود در ۳۰ هفته مسابقات را شناختند. برخلاف سال‌های گذشته که هفته‌های اول لیگ برتر فوتبال دیدار استخوان‌دار جذابی به خود نمی‌دید، در دوره بیست و دوم در هفته نخست یک رقابت کلاسیک و ویژه رخ خواهد داد.

بر اساس قرعه‌کشی روز گذشته تیم فوتبال استقلال تهران در هفته ابتدایی رقابت‌های بیست و دومین دوره لیگ برتر میزبان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان خواهد بود. رقابت‌های این دو تیم همواره از جذابیتی خاصی برخوردار بوده و رقابت‌های بسیار خوبی بین دو رقیب دیرینه شکل گرفته است.

اما این رقابت چند وجه ویژه دارد که اولین آن روی نیمکت تیم‌ها باز می‌گردد. استقلال و سپاهان علی‌رغم اینکه در فصل گذشته شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشتند، اما هر دو تیم کادرفنی خود را تغییر دادند. در یک کشمکش چند هفته‌ای دو مربی پرتغالی هدایت این دو باشگاه مطرح ایرانی را در دست گرفتند.

تقابل جذاب پرتغالی‌ها در هفته اول/ سپاهان و استقلال زود به هم رسیدند

یکی از مربیان مطرح کشور پرتغال و دستیار سابق ژوزه مورینیو که سابقه قهرمانی در لیگ‌های عربستان و فرانسه را داشت روی نیمکت سپاهان نشست. همچنین یک پرتغالی دیگر با کارنامه کِدر هدایت استقلال را بر عهده گرفت تا دو قطبی پرتغالی‌های لیگ برتر ایران تکمیل شود.

در این بازی روی نیمکت زردپوشان ژوزه مورایس و روی نیمکت آبی‌پوشان ریکاردو ساپینتو خواهند نشست تا خیلی زود شاهد دوئل این دو مربی پرتغالی در لیگ برتر ایران باشیم. از طرفی این بازی می‌تواند برای دو مربی حیثیتی نیز باشد و عیار خود را در همان بازی اول نسبت به رقیب اصلی نشان دهند.

تقابل جذاب پرتغالی‌ها در هفته اول/ سپاهان و استقلال زود به هم رسیدند

جنگ ستارگان نقل و انتقالاتی

با این حال رقابت این دو تیم تنها بر روی نام سرمربی‌ها محدود نمی‌شود، بلکه به نقل و انتقالات نیز باز می‌گردد. در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی زیادی بین دو تیم رد و بدل شد که پر سر و صداترین آن‌ها محمد دانشگر بود. مدافع فصل گذشته استقلال تصمیم به جدایی گرفت و به جمع سپاهانی‌ها اضافه شد، این انتقال حواشی زیادی نیز داشت و باعث درگیری‌ها مجازی بین هواداران دو تیم شد.

دیگر انتقال پر سر و صدا در فصل نقل و انتقالات جاری، جدایی رضا میرزایی و اضافه شدن او به استقلال بود. این بازیکن که بارها ابراز علاقه شخصی به سپاهان کرده بود، در نهایت به شکلی از این تیم جدا شد که خاطر هواداران سپاهانی مکدر گشت و حواشی بسیاری به وجود آمد.

تقابل جذاب پرتغالی‌ها در هفته اول/ سپاهان و استقلال زود به هم رسیدند

از طرفی سجاد شهباززاده نیز که سابقه پوشیدن پیراهن آبی را داشت، پس از سه فصل درخشش با سپاهان برای بار دوم راهی استقلال شد تا تقابل آقای گل سابق لیگ برتر با تیم قبلی خود نیز به حساسیت مسابقه هفته اول اضافه کند.

در هر صورت نتیجه این بازی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی دو تیم داشته باشد، به خصوص استقلالی که فصل گذشته را بدون شکست پشت سر گذاشت و حالا در اولین آزمون مهم باید در برابر سپاهان تا دندان مسلح مورایس صف‌آرایی کند.

برای تماشای این تقابل جذاب باید تا ۲۱ مردادماه صبر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =