گرمی هوا افزایش دما

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور گفت: طی دو هفته پیش رو میانگین دمای هوا در کشور در حد نرمال است و در این بازه زمانی بارش‌هایی را در سراسر کشور و به ویژه مناطق جنوبی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به فعالیت سامانه همرفتی مونسون هند در کشور اظهار داشت: فعالیت این سامانه بر اساس پیش بینی صورت گرفته در کشور دو هفته به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه ویژگی بارز این جریان همرفتی بارش های کوتاه مدت و سیلابی است، تصریح کرد: در دو هفته آینده شرق استان فارس، هرمزگان، جنوب شرق کرمان و جنوب سیتان و بلوچستان بعدازظهرها با رگبار و رعد و برق بیش از حد نرمال مواجه خواهند شد.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه پدیده جوی حاکم بر کشور اکثر نقاط کشور را درگیر خواهد کرد، گفت: هر چند این جربان بیشترین بارش را در مناطق جنوبی ایجاد می‌کند اما در مناطق مرکز، شرق و شمال کشور نیز فعالیت خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت دمایی کشور نیز افزود: گرم‌ترین دوره تابستان به طور معمول از نیمه اول تیر تا اواسط مرداد ماه است.

وظیفه با بیان اینکه طی دو هفته پیش رو میانگین دمای هوا در کشور در حد نرمال است، گفت: به طور کلی در تابستان دمای کشور بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس به‌ویژه در نیمه غربی کشور بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =