بیماری هاری

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز آماری از ابتلای مردم شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به بیماری هاری در دست نیست.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص وضعیت ابتلا به هاری در استان اصفهان اظهار داشت: هنوز در این زمینه آماری ارائه نشده است.

وی افزود: مرکز بهداشت باید این اطلاعات را جمع آوری و اطلاع رسانی کند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به افزایش روز افزون شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: آمار افراد با تست مثبت، بستری در بخش‌های عادی و ویژه و همچنین تعداد مرگ و میر این بیماری در استان افزایش یافته است.

افزایش مراجعه شهروندان برای دریافت دوز چهارم واکسن کرونا

وی با بیان اینکه میزان شیوع کرونا در استان اصفهان نسبت به دو هفته اخیر هشت برابر شده است، تصریح کرد: از سویی باید توجه داشت مراجعات مردم برای دریافت دوز چهارم کرونا قابل توجه است.

عقدک همچنین با بیان اینکه ۸۷ درصد از مردم استان اصفهان دوز اول، ۷۷ درصد دوز دوم و ۳۸.۵ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مراجعات ما مربوط به دوز چهارم کرونا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲ مرکز تجمیعی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به امر واکسیناسیون کرونا اقدام می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

افزایش ۱۰ درصدی استفاده از ماسک طی یک هفته اخیر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین به روند افزایشی استفاده از ماسک بین شهروندان اشاره کرد و ابراز داشت: در بازه‌ای از زمان استفاده از ماسک در استان به ۳۴.۵ درصد رسیده بود و طی یک هفته اخیر شاهد افزایش ۱۰ درصدی استفاده از ماسک هستیم.

وی با بیان اینکه زدن واکسن دلیلی بر عدم استفاده از ماسک نیست، گفت: ما در بین بیماران افرادی را داشته‌ایم که سه دوز واکسن زده، کرونا گرفته، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و جان خود را از دست داده اند.

عقدک در خصوصی فراوانی واکسن کرونا در استان اصفهان افزود: در حال حاضر همه واکسن‌ها را به جز اسپوتنیک وی و آسترازنیکا را در دسترس داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =