بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش باران در همه استان‌های کشور تا پایان هفته پیش بینی شده است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور طی هفته جاری اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر عبور دو موج بارشی شمالی و جنوبی از کشور تا روز جمعه است.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته ناپایداری‌های جوی را در استان‌های جنوبی و به ویژه استان فارس داشتیم، گفت: این بارش‌ها منجر به وقوع سیلاب شد که به دلیل بی توجهی به هشدارهای سازمان هواشناسی شاهد مرگ و میر شهروندان این مناطق نیز بودیم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوابا تاکید بر اینکه طی هفته جاری در اکثر استان‌های کشور پیش بینی بارش شده است، افزود: همچنان در جنوب کشور طی سه روز آینده احتمال سیل در جنوب سیستان و بلوچستان، استان کرمان، استان هرمزگان و استان فارس اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه برای سه‌شنبه و چهارشنبه برای استان‌های بوشهر، جنوب اصفهان و یزد نیز بارش پیش بینی شده است، افزود: این پدیده‌های جوی حاصل عبور موج بارشی مونسون هند بر روی جنوب شرق کشور است که به صورت رگبار، رعد و برق و طغیانی شدن رودخانه‌ها خودنمایی می‌کند.

ضیائیان در خصوص وضعیت سامانه‌های جوی در سواحل دریای خزر نیز افزود: در این مناطق از جمله استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارش باران خواهیم بود، همچنین فردا در شمال استان آذربایجان شرقی بارش باران را خواهیم داشت.

وی افزود: در استان‌های قزوین، زنجان و تهران بارش را از روز سه شنبه داریم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ویژگی بارش‌های تابستانی گفت: این بارش‌ها کوتاه مدت و رگباری است و در نتیجه منجر به ایجاد سیلاب و روان آب خواهد شد، از این رو ضروری است به هشدارهای هواشناسی توجه ویژه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وضعیت دمایی کشور نیز تا پایان هفته روند کاهش را طی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =