مفقودی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی گفت: رسیدگی به امور مفقودشدگان وظیفه سازمان بهزیستی نیست و برای این امر وظیفه‌ای برای این سازمان تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدمهدی امیری پیش از ظهر شنبه 25 تیر ماه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص روند رسیدگی به امور مفقودشدگان در سازمان بهزیستی اظهار کرد: باید توجه داشت که در شرح وظایف بهزیستی پیگیری وضعیت گم شدگان وجود ندارد، هنگامی که کسی گم می‌شود، نزدیکان او باید به اداره آگاهی مراجعه و موضوع را اعلام کنند.

وی افزود: بر این اساس اداره پلیس آگاهی طی مکاتبه‌ای به اماکن مختلف از جمله بیمارستان، پزشکی قانونی یا بهزیستی موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی با بیان اینکه از سوی دیگر در صورت مراجعه نزدیکان فرد مفقود شده به بهزیستی و ارائه عکس از او، ما در مراکز استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اضافه کرد: در این شرایط اگر احیانا در مراکز شبانه روزی کسی با این مشخصات باشد اطلاعات لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه آماری از تعداد افراد مفقودی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند، وجود ندارد، تصریح کرد: این افراد معمولا پیدا نمی‌شوند اما چنانچه فرد مفقودی آلزایمر داشته باشد باید از سوی پزشکی قانونی پیگیری شود.

امیری در ادامه با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات اقامتی، زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری‌های ژنتیک، بیماران خاص و مبتلایان به ام اس و بیماری پیشرونده عضلانی در دستور کار است، ابراز کرد: مبنا بر این است که مددجویان خدمات اسکان و بلیط را در محل زندگی دریافت کنند و به نیازهای آنها در محل هایی که پرونده دارند، رسیدگی می شود.

وی در خصوص خدمات بلیط و اقامت موقت مددجویان بهزیستی گفت: به ویژه برای افرادی که می‌خواهند در تهران اقامت کنند، در حد محدود امکانات داریم و خدمات اسکان موقت می دهیم. برای ارائه خدمات بلیط و اسکان به مددجویان از اعتبارات سازمان هزینه می کنیم.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی اضافه کرد: زمانی هم که مددجویان برمی‌گردند هزینه بلیط را به آنان می دهیم و در این رابطه با ترمینال‌های مسافری قرارداد داریم. اینها کمکی است تا مددجویان خودشان کمتر هزینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =