تمرینات تیم ملی در دوحه قطر

در ادامه سریال مصاحبه‌های ضد و نقیض سخنگوی هیات رئیسه گفته است که تکلیف سرمربی تیم ملی در هفته جاری مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای ادامه حضور بر روی نیمکت تیم ملی را تایید نکرد. در کمیته همچنین برخی دیگر از گزینه‌های نزدیک به تیم ملی نظیر کیروش و برانکو نیز تایید صلاحیت نشدند.

با این حال در روز بعدی این جلسه، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ جلسه مشترک داشتند و پس از جلسه حاضران در جلسه به این نکته که دفاع‌های اسکوچیچ از خودش جای تامل دارد تاکید داشتند تا همچنان خبری از برکناری این مربی پرحاشیه کروات نباشد.

از آن زمان تاکنون مسئولان ورزشی از مدیران وزارت ورزش گرفته تا اعضای فدراسیون مصاحبه‌های ضد و نقیضی پیرامون سرنوشت نیمکت تیم ملی در جام جهانی داشتند تا بحث سرمربی تیم ملی پیچیده‌تر از همیشه شود.

جلسه سرنوشت‌ساز در روزهای آینده

بار دیگر احسان اصولی، عضو و سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی اظهار کرد: اعضای هیات رئیسه پرسش‌ها و دغدغه‌های خود را با اسکوچیچ مطرح کردند و این جلسه چهار ساعت با حضور ایشان و دو ساعت هم بعد از ایشان به طول انجامید. اسکوچیچ دفاعیاتی روی برخی از ابهامات داشت و در نهایت هم متغییرها و مدارک و مستنداتی نیاز است که به تصمیم نهایی برسیم. برای گرفتن تصمیمی به این مهمی زوایای مختلف قضیه باید بررسی شود.

وی تاکید کرد که به دلیل طولانی شدن روند جلسه، حاضران تصمیم گرفتند تا در جلسه‌ای دیگر در هفته جاری تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

اصولی همچنین درباره شنیده شدن برخی نام‌ها نظیر امیر قلعه‌نویی دور و بر تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: اول باید تغییر یا عدم تغییر را مشخص کنیم و اگر به تغییر رسیدیم به سمت نام‌ها برویم. امکانش وجود دارد و این احتمال همچنان باقی است که ما با حضور اسکوچیچ به جام جهانی برویم.

احتمال موکول تصمیم نهایی به بعد از انتخابات فدراسیون

این صحبت‌ها درحالی مطرح شد که بر اساس فرآیند توضیح داده شده توسط ابراهیم قاسمپور، عضو کمیته فنی، در صورتی که این کمیته صلاحیت یک مربی را تایید نکند، این مربی وارد پروسه برکناری خواهد شد. همچنین وزیر ورزش نیز گفته بود که مسئولان فدراسیون وارد پروسه تغییر سرمربی تیم ملی شدند.

از طرفی برخی مسئولان نیز اعتقاد دارند که به دلیل شرایط خاص فدراسیون و برگزاری انتخابات در شهریورماه، اعضای فعلی هیات رئیسه و سرپرست فدراسیون قدرت لازم برای برکناری سرمربی را ندارند و امکان دارد که این شرایط تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون ادامه داشته باشد.

با این حال آنچه مشخصا دست‌پخت مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال شرایط ناگواری را برای فوتبال ایران در فاصله چهار ماه مانده به جام جهانی رقم زده و بعید است که تصمیمات خوبی نیز از دل این اتفاقات اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =