تصادف بیمه شخص ثالث

اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح جزئیات اعتراض زیان‌دیدگان در تصادفات رانندگی به میزان خسارت پرداختی بیمه، درباره نحوه اعتراض افراد به نظریه کارشناسی پلیس در تصادف توضیح داد.

به گزارش ایراسین به نقل از مرکز پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: وقتی خودرویی جهت دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه می کند پس از تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه میزان خسارات وارده مشخص و مبلغی تعیین می شود.

وی افزود: اگر زیان دیده این مبلغ را قبول داشته باشد مبلغ خسارت را دریافت خواهد کرد و می تواند به هر تعمیرگاهی که خواست مراجعه کند و اگر این مبلغ را قبول نداشت شرکت های بیمه مکلف هستند در صورت تقاضای زیان دیده وسیله نقلیه را به تعمیرگاه مجاز و یا تعمیرگاه مورد قبول فرد زیان‌دیده، هدایت کند تا داخل تعمیرگاه مورد بررسی و تعمیر قرار گرفته و هزینه ها توسط شرکت بیمه پرداخت شود.

سرهنگ مومنی اظهارداشت: اگر باز هم اختلافی بین شرکت بیمه و زیان دیده وجود داشت، فردی به عنوان ارزیاب خسارت تعیین می شود و وسیله نقلیه را بررسی و خسارت را تعیین می کند.

وی گفت: اگر باز هم اختلافی بین آنها وجود داشت در این مرحله سوم به مراجع قضایی که در حال حاضر شورای حل اختلاف هست مراجعه و اقامه دعوا می کنند و پرونده در آنجا بررسی و تعیین تکلیف می شود.

سرهنگ مومنی گفت: وقتی تصادفی به وقوع می پیوندد، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته می شود و افسر کارشناس در صحنه تصادف حضور پیدا می کند و پس از آن صحنه تصادف مانند آثار تصادف، آثار موجود روی خودروها، اظهارات رانندگان و فیلم محل تصادف مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس استنباط و بر اساس مواد قانونی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی نظر خود را اعلام می کند.

وی افزود: به طور معمول، کارشناس یک راننده را مقصر و یکی دیگر را غیرمقصر یا همان زیان‌دیده معرفی می‌کند که مسلما فرد زیان‌دیده به این قضیه اعتراضی ندارد و فرد مقصر احتمال دارد که نظریه افسر کارشناس را قبول نداشته باشد.

سرهنگ مومنی افزود: فرد مقصر می بایست در همان صحنه تصادف افسر کارشناس را از اعتراض خود آگاه و اعلام کند که نظر شما را قبول ندارم که افسر کارشناس کروکی به همراه گزارش صحنه تصادف را تهیه و هر آنچه که در صحنه تصادف مشاهده و جمع آوری کرده در گزارش خود قید می کند و به همراه کروکی تحویل طرفین تصادف می شود.

وی گفت: طرفین پس از آن به مراجع قضایی که در حال حاضر شواری حل اختلاف است مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده، مقصر ادله خود را ارائه می دهد که توسط ۳ نفر از کارشناسان خبره و یا کارشناسان رسمی دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد و نظریه اعلام خواهد شد.

سرهنگ مومنی ادامه داد: این نظریه جدید مبنای پرداخت خسارت برای شرکت بیمه است و اگر باز هم نظریه را قبول نداشتند این پرونده همین طور ادامه خواهد داشت و تا هیات های ۱۳ نفره پیش می رود و مجدد صحنه تصادف را بررسی و نظریه خود را اعلام خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =