جواد نکونام / فولاد خوزستان

فولاد خوزستان تاکنون در فصل نقل و انتقالات عملکرد موفقی داشته و در صورت حفظ آرامش تیم و جواد نکونام یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ بیست و دوم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد خوزستان در یک سال گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت‌. فولادمردان‌ خوزستانی فصل گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتند و توانستند سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را با قهرمانی در جام حذفی به دست آورند، اما برخی اختلافات باعث شد تا سرمربی فولاد در لیگ بیست و یکم عبدالله ویسی باشد.

پس از یک دوره ناموفق با ویسی، فولادی‌ها بار دیگر در میانه‌های فصل به سراغ نکونام رفتند و کاپیتان سابق تیم ملی را به نیمکت بازگرداندند. با حضور نکونام فولاد سر و شکل بهتری به خود گرفت و نماینده ایران در آسیا توانست با نظم تاکتیکی مربی خود نتایج بهتری کسب کند.

نکونام در نیم فصل با خریدهای خود توانست تیم منسجمی را راهی مسابقات آسیایی کند، تیمی که با ساختار دفاعی قوی خود به عنوان تیم اول از گروهش صعود کرد تا فوتبال ایران در مرحله حذفی مسابقات آسیایی نیز یک نماینده داشته باشد.

گرشاسبی (مدیرعامل فولاد) و نکونام برای فصل جدید برنامه‌های بلندپروازانه‌ای داشتند، برنامه‌هایی که در صدر آنها موفقیت در آسیا است. برای این امر نیز فولاد نیاز به نقل و انتقالات قوی داشت، اتفاقی که تاکنون رخ داده و فولاد نقل و انتقالات موفقی، حداقل روی کاغذ داشته است.

فولاد خوزستان نسخه ۱۴۰۱/ تیمی که باید از آن ترسید

در رفت و آمدهای فولاد خبری از ستاره و بمب نبود، اما منطق تاکنون مهم‌ترین رکن آن بوده است. لیست بازیکنان خروجی فولاد اگرچه بلند و بالا بوده، اما تاکنون غیر از شیمبا، ستاره پر سن و سال، فولادی‌های خروجی مهمی نداشته‌اند.

احسان مرادیان، احمدرضا جلالی، ساسان حسینی، سیدمهران موسوی، سینا مریدی، لوسیانو پریرا، محمدرضا عباسی و مهران درخشان‌مهر بازیکنانی هستند که تاکنون ازجمع فولاد مردان جدا شدند به تیم‌های دیگر لیگ‌برتری پیوستند.

اما به ازای این بازیکنان، چهره‌های کارآمدی به تیم اضافه شدند. احسان‌پهلوان یکی از این خریدهاست، بازیکنی کم حاشیه و کارآمد که در ذوب‌آهن درخشید و به پرسپولیس رفت. او در سال‌های گذشته، اگرچه حضور ثابتی در ترکیب سرخ‌پوشان نداشت، اما همواره در مواقع حساس به کمک گل‌محمدی آمده و ارزش خود را ثابت کرد. پهلوان در کنار بازیکنانی همچون پاتوسی می‌تواند یک خط هافبکی تهاجمی و زهردار را تشکیل دهد.

سعید آقایی نیز دومین خرید فولاد از پرسپولیس بود، مدافع چپی که پیش‌تر در سپاهان تبدیل به یک بازیکن بالغ شد و در پرسپولیس نیز درخشید تا به یکی از مدافعان چپ قابل اتکا در فوتبال ایران تبدیل شود. با این خرید خیال نکونام از بابت جناح چپ دفاع خود راحت خواهد بود ضمن اینکه فولاد در این پست بازیکنان دیگری نظیر حیدیریه را نیز در اختیار دارد.

فولاد خوزستان نسخه ۱۴۰۱/ تیمی که باید از آن ترسید

فولاد در پست مهاجم نیز دو بازیکن تاثیرگذار خرید، اولین خرید فولاد علی قربانی، بازیکن اسبق استقلال و سپاهان بود که در سال‌های گذشته در تیم سومقاییت آذربایجان بازی می‌کرد و هشت بازی ملی نیز برای تیم ملی فوتبال آذربایجان انجام داده است. دومین مهاجم فولادی‌ها مجید علیاری، ستاره فصل گذشته تیم فوتبال مس رفسنجان است، بازیکنی که اگرچه بیشتر در پست شماره ۱۰ و پشت مهاجم به کار گرفته شد، اما شم گلزنی بالایی دارد.

آخرین خرید فولادی‌ها تا این لحظه به درون دروازه مربوط می‌شود، پستی که در چند فصل اخیر چالش اصلی نکونام و دیگر مربیان بوده و در فصل گذشته با حضور شهاب گردان تا حدودی این ضعف پوشش داده شد. فولاد با خرید کریستوفر کنت اتریشی از سپاهان امیدوار است در فصل آینده در درون دروازه نیز بازیکنان قرص و محکمی داشته باشد.

علاوه بر این خرید، فولاد خوزستان توانسته تاکنون بازیکنان کلیدی خود نظیر پاتوسی، آقاسی، شیری، آبشک، بوحمدان، کوشکی و انصاری را حفظ و در تلاش برای دائمی کردن قرارداد رضاوند است. با حفظ ساختار تیمی خوب فولاد و با توجه به خریدهای جدید، باید این تیم را در فصل آینده جدی گرفت؛ تیمی که البته هدف اولش موفقیت در بازی‌های آسیایی است.

نباید فراموش کرد که مهم‌ترین بمب فولاد در فصل نقل و انتقالات نه خریدهای خوبش بود و نه تمدید با بازیکنان تاثیرگذار، بلکه حفظ جواد نکونام را شاید بتوان مهم‌ترین برگ برنده این باشگاه دانست و با توجه به شرایط باشگاه فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات باید منتظر یک تیم زهردار در فصل آینده بود، تیمی که علاوه بر گل نخوردن، توانایی موقعیت سازی و گل زنی نیز دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =