کیروش و رونالدو

با توجه به جلسه کمیته فنی فدراسیون به نظر می‌رسد حضور کارلوس کیروش در تیم ملی فوتبال ایران منتفی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال عصر دوشنبه جلسه تشکیل دادند و پیرامون شرایط فنی تیم ملی فوتبال ایران تصمیماتی اتخاذ کردند. مهمترین خروجی این جلسه، رای به عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای حضور بر روی نیمکت ایران در جام جهانی پیش رو بود. بدین ترتیب برکناری اسکوچیچ قطعی است و این مربی در روزهای آینده جای خود را به شخص دیگری خواهد داد.

زمزمه برکناری اسکوچیچ از روزهای گذشته در محافل فوتبالی ایران وجود داشته از همان ابتدای این شایعات بسیاری از کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها برروی بازگشت کارلوس کیروش بر روی نیمکت تیم ملی ایران اصرار داشتند. کیروش با تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حاضر بود و توانست در جام جهانی پیشین دومین برد تاریخ ایران در مسابقات جام جهانی را به ارمغان آورد.

با این حال پس از شکست سه بر یک ایران برابر تیم ملی ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا کیروش هم مانند بسیاری دیگر از سرمربیان خارجی با یک خداحافظی بد مجبور به ترک تیم ملی ایران شد. از آن زمان تاکنون کیروش در تیم‌های ملی کلمبیا و مصر سرمربی گری کرده و نتوانسته نتایج خوبی را به دست آورد.

با توجه به نتایج سال‌های اخیر کی روش و برخی حواشی که در دوران حضور او برای فوتبال ایران به وجود آمد، کمیته فنی فدراسیون فوتبال صلاحیت کارلوس کی روش برای حضور مجدد بر روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را نیز تایید نکرده تا حضور این مربی پرتغالی نیز بر روی نیمکت تیم ملی منتفی شود.

دیگر گزینه خارجی برای حضور بر روی نیمکت تیم ملی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ است که با توجه به قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال عمان و همچنین شرایط مالی سخت فدراسیون فوتبال ایران حضور او نیز منتفی به نظر می‌رسد.

با این شرایط به نظر می‌رسد که تنها چاره پیشروی فدراسیون فوتبال موقت و معلق در هوای ایران اعتماد به گزینه‌های داخلی و انتصاب یک سرمربی ایرانی برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =