ایران و صربستان

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی به مصاف صربستان رفت و توانست این تیم را شکست دهد و جایگاه خود در بین هشت تیم برتر رقابت‌ها را تثبیت کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی والیبال ایران شامگاه شنبه در بازی آخر خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ و در یک بازی حساس و حیاتی به مصاف تیم ملی والیبال صربستان رفت. ایران برای صعود به دور نهایی لیگ ملت‌ها نیاز به پیروزی با هر نتیجه‌ای در مسابقه داشت و توانست با برتری ۳ بر صفر به‌دور نهایی لیگ ملت‌ها راه یابد.

 گزارش این بازی به شرح زیر است:

بازیکنان تیم ملی ایران: محمدطاهر وادی، فاضل پژمان، محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محراب ملکی و امیرحسین توخته.

دست اول (ایران ۳۵ _ صربستان ۳۳): دو تیم در ابتدای این دست بازی نزدیکی به نمایش گذاشتند و بازیکنان دو تیم لحظات درخشانی داشتند، با این حال اشتباه عبادی‌پور پس از یک رالی طولانی دو امتیاز برتری به صرب‌ها هدیه کرد. در ادامه بازیکنان ایران به رهبری اسماعیل‌نژاد و اسفندیار تلاش خود را برای کاهش این اختلاف انجام دادند و مسابقه در امتیاز ۱۰ بار دیگر به تساوی کشیده شد؛ در نهایت رقابت با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران به وقت استراحت فنی رسید. پس از وقت استراحت نیز رقابت دو تیم شانه به شانه و بسیار نزدیک پیش رفت تا اینکه توپ برگشتی از سرویس زیبای جلوه را عبادی‌پور با هوش خود تبدیل به امتیاز برتری برای ایران کرد تا رقابت ۱۷ بر ۱۵ به سود ایران جریان داشته باشد. این برتری امتیازی تا امتیازات پایانی ادامه داشت، اما دفاع روی تور عالی صربستان بار دیگر دو تیم را در امتیاز ۲۴ به هم رساند تا در آخرین امتیاز دست بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه اشتباه داور و تعلل بازیکنان ایران یک امتیاز به صرب‌ها هدیه کرد تا آن‌ها برتری یک امتیازی در رالی برتری دو امتیازی را به دست آورند و کار برای تیم ملی سخت شود؛ اما دفاع عالی اسماعیل‌نژاد بار دیگر برتری یک امتیازی را به ایران داد. در نهایت یک سرویس عالی از عبادی‌پور امتیاز برتری ۳۵ را برای ایران به ارمغان آورد.

دست دوم (ایران ۲۵ _ صربستان ۲۱): همچون بیشتر دقایق رقابت، ابتدای این دست نیز دو تیم رقابت نزدیکی به نمایش گذاشتند و شانه به شانه هم پیش رفتند؛ در این بازی حساس جزئیات و خطای کمتر بسیار تاثیرگذار بود و جلوه روی یک حرکت دفاعی زیبا توانست شرایط مسابقه را با نتیجه پنج بر دو به سود ایران تغییر دهد. در ادامه وادی نیز یک امتیاز مستقیم از سرویس به دست آورد تا برتری امتیازی ایران به چهار افزایش یابد و بازی بهتر ایران ادامه‌دار بود و این دست با نتیجه ۱۲ بر ۶ به سود ایران به وقت استراحت فنی رسید. پس از وقت استراحت نیز بازیکنان ایران فرم خوب خود را ادامه دادند و برتری امتیازی را حفظ کردند و در نهایت این دست را نیز پیروز شدند.

دست سوم (ایران ۲۵ _ صربستان ۱۲): صرب‌ها دو امتیاز ابتدایی این دست را از آن خود کردند، اما بازیکنان ایران با کسب سه امتیاز متوالی ورق را برگرداندند. در ادامه نیز ایران عملکرد بهتری داشت و توانست سه امتیاز برتری به دست آورد و تا وقت استراحت فنی این برتری را تثبیت کند. پس از وقت استراحت نیز بازیکنان ایران که در شرایط روحی بهتری  نسبت به حریف به سر می‌بردند به انواع و اقسام مختلف امتیازات را کسب کردند تا این دست را نیز پیروز شوند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =