دیدار تیم‌های والیبال ایران و لهستان

تیم ملی والیبال ایران در برابر ایتالیا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی از هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها در شهر گدانسک لهستان به مصاف صدرنشین مسابقات یعنی ایتالیا رفت و مغلوب لاجوردی‌ها شد. گزارش این بازی به شرح زیر است:

بازیکنان تیم ملی ایران: محمدطاهر وادی، فاضل پژمان، محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محراب ملکی و امیرحسین توخته.

دست اول (ایران ۱۶_ ایتالیا ۲۵): ایتالیا از ابتدای دست نمایش بهتری داشت و توانست با دریافت‌ها خوب بازیکنان عقب زمین و ضربات تمام کننده زایتسف اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کرد و این اختلاف رفته به رفته بیشتر شد. اگرچه از اواسط دست عطایی با تغییراتی جزئی توانست شرایط تیمش را بهتر کند، اما برای جبران امتیازات از دست رفته دیر شده بود و در نهایت ایتالیا بدون زحمت خاصی امتیاز این دست را از آن خود کرد.

دست دوم (ایران ۲۷ _ ایتالیا ۲۵): دو امتیاز اول این دست روی ضعف دفاع و دریافت ایران به ایتالیا رسید. در سوی دیگر زمین حمایت عالی ایتالیایی‌ها در عقب زمین، کار برای مهاجم‌های ایرانی سخت کرده بود. در ادامه وقت استراحت بهروز عطایی با برتری ۱۰ بر هفت ایتالیا فرا رسید. جای خالی وادی اعتماد به نفس دوباره به ایران بخشید و با درخشش عبادی‌پور دو تیم در امتیاز ۱۱ به یکدیگر رسیدند. در ادامه جایگیری عالی بازیکنان ایران در عقب زمین و دریافت‌های عالی برتری را به ایران هدیه داد تا سرمربی ایتالیا مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در ادامه بازی نزدیک دو تیم ادامه‌دار بود و دو تیم تا امتیازات پایانی شانه به شانه پیش رفتند و دو تیم در امتیاز ۲۴ بار دیگر مساوی شدند. اما بازهم این درخشش اسماعیل‌نژاد، اسفندیار و عبادی‌پور بود که به کمک تیم ملی آمد و برتری را به سروهای پارسی هدیه داد.

دست سوم (ایران ۲۳_ ایتالیا ۲۵): این دست با برتری مطلق ایران آغاز شد و چهار امتیاز ابتدایی این ست از آن شاگردان عطایی شد تا سرمربی ایتالیا مجبور به استفاده از وقت استراحت خود شود. در ادامه این ایتالیا بود که توانست نمایش بهتری داشته باشد و در حالی ایران پیش بود، ایتالیا زودتر به امتیاز ۱۲ رسید و دست وارد وقت استراحت فنی شد. این دست برای دو تیم پر فراز و نشیب دنبال شد، گاهی این ایران بود که نمایش بهتری داشت و گاهی ایتالیا دست بالاتر را در اختیار می‌گرفت. در امتیازات پایانی این دست به اوج خود رسید و دو تیم در امتیاز ۲۱ مساوی شدند و تا امتیازات پایانی شانه به شانه پیش رفتند. در نهایت ایتالیا توانست به لطف خطاهای فردی کمتر بازیکنانش امتیاز این دست را از آن خود کند.

دست چهارم (ایران ۲۳_ ایتالیا ۲۵): این تیم ایتالیا بود که این دست را بهتر آغاز کرد و با نمایش درخشان ستارگان خود برتری امتیازی را به دست آورد. با این حال شاگردان عطایی در ادامه توانستن شرایط خود را بهبود بخشند و اختلاف را کاهش دهند. در ادامه وقت استراحت فنی اول با برتری ۱۲ بر ۷ ایتالیا به دست آمد. در ادامه بازیکنان تیم ملی توانستند ورق را برگردانند و اختلاف را به حداقل برسانند، اما بار دیگر اسپک‌های غیر قابل مهار مهاجمان ایتالیا و ضریب بالای اشتباهات بلای جان تیم ملی شد و اختلاف امتیاز به پنج رسید؛ درخشش اسماعیل‌نژاد در امتیازات پایانی این دست نیز فایده نداشت و اگرچه اختلاف کاهش یافت، اما در نهایت ایتالیا توانست با دفاع متمرکزتر تیم ایران را در این ست مغلوب کند و در این بازی پیروز شود.

گفتنی است، بازی بعدی ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ فردا، جمعه از ساعت ۱۹:۳۰ برابر اسلوونی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =