• ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
  • کد خبر: 26647
  • readingTime: ۳ دقیقه
مصاف تیم‌های ملی والیبال ایران و هلند

تیم ملی والیبال ایران به مصاف لهستان رفت و این تیم را در خاک خودش مغلوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم والیبال ایران در بازی اول خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال شامگاه سه شنبه در شهر گدانسک لهستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت و توانست با ارائه یک نمایش دلچسب این تیم را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب سازد. این نتیجه در حالی رقم خورد که لهستان پیش از این بازی صدرنشین مسابقات لیگ ملت‌های والیبال بود و در این بازی نیز از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد. با این نتیجه شرایط صعود تیم ملی در صورت کسب برتری در دو بازی از سه بازی پیش رو بسیار هموار خواهد بود.

لیست بازیکنان ایران: محمدطاهر وادی، فاضل پژمان، محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محراب ملکی و امیرحسین توخته.

دست اول (لهستان ۲۵_ ایران ۲۱): امتیاز اول در این دست را ایران روی اشتباه بازیکن لهستان در سرویس به دست آورد. اما در ادامه این لهستانی‌ها بودند که بازی بهتری به نمایش گذاشتند و پیش از وقت استراحت فنی در امتیاز ۱۰ به برتری امتیازی چهار رسیدند. در ادامه شاگردان عطایی نمایش بهتری داشتند و توانستند پا به پای حریف قدرتمند خود پیش بروند؛ اما تلاش بازیکنان ایران برای کاهش اختلاف امتیاز کارساز نبود و حملات موثر لهستان زیر سایه حمایت هوادارانش به بار نشست و این تیم در نهایت با همان چهار امتیاز برتری که در ابتدای ست ایجاد کرده بود، دست اول را پیروز شد.

دست دوم (لهستان ۲۳ _ ایران ۲۵): سروقامتان ایران در این دست پرقدرت آغاز کردند و اسفندیار مرد اول میدان بود، قدرتی زنی که با اسپک‌های خود مدافعان لهستانی را مغلوب توانایی‌های خود کرد و دست بالا را به تیم ملی ایران داد. این بار این تیم ملی ایران بود که پیش از وقت استراحت فنی توانست اختلاف سه امتیازی ایجاد کند. در ادامه بازیکنان ایران در دفاع و حمله کم اشتباه بودند تا تلاش‌های لهستان برای کاهش اختلاف امتیازی بی ثمر باشد و ایران بازی را در ست شماری به تساوی بکشاند.

دست سوم (لهستان ۲۲ _ ایران ۲۵): در این دست بار دیگر این لهستان بود که شروعی عالی داشت و پنج امتیاز اول دست را روی دفاع و حملات عالی خود به دست آورد. بازیکنان تیم ملی ایران در ابتدای این دست آشفته بازی کردند تا جایی در اواسط بازی اختلاف امتیاز به هفت امتیاز افزایش یافت و همه چیز از دست رفته دیده شد. اما سروقامتان ایرانی به خود و آمدند و زیر فشار سنگین تیم ملی و هواداران لهستانی یک کامبک بی نظیر داشتنند، آن‌ها از اواسط دست ورق را برگرداندند و با ارائه یک نمایش دلچسب همه چیز را به تساوی کشیدند. لهستانی‌ها که شوکه شده بودند قافیه را به انگیزه بالای  تیم ملی ایران باختند و یوزهای ایرانی توانستند برتری امتیازی به دست آورند. این نمایش دلچسب تا پایان دست ادامه داشت و ایران این ست را به دراماتیک‌ترین شکل ممکن پیروز شد.

دست چهارم (لهستان ۲۷ _ ایران ۲۵): در این دست دو تا تا امتیاز ۹ پایاپای پیش رفتند و هر امتیاز با واکنشی مناسب از سوی حریف مواجه میشد. اما رفته رفته تیم ایران توانست برتری خود را به حریف دیکته کند و بر بازی سوار شود و با امتیاز ۱۳ بر ۱۰ اختلافی سه امتیازی ایجاد کند. در این دست نیز همچون دو دست قبلی سرعتی‌ و قدرتی‌زن‌های ایران به ویژه اسفندیار و عبادی‌پور مدافعان لهستانی را عاجز کرده بودند و با نمایشی کم نقص حریف را مغلوب قدرت خود کردند. اما در امتیازات پایانی دو امتیاز مستقیم تیم لهستان از سرویس کار را برای ملی‌پوشان ایرانی سخت کرد و دو تیم در امتیاز ۲۴ به هم رسیدند؛ اما این امتیازات را هم بار دیگر اسفندیار با نمایش بی نقص خود پاسخ داد و در لحظات سرنوشت ساز به کمک تیم ملی آمد. در نهایت لهستانی‌ها کار با پیروزی در این دست را به تساوی کشیدند.

دست پنجم (لهستان ۷ _ ایران ۱۵): باز هم سروقامتان ایرانی بودند که این دست را نیز بهتر از حریف آغاز کردند و به برتری شش امتیازی دست یافتند. این بار دفاع خوب نیز چاشنی حملات موثر شد تا دیگر مانند دست قبلی تیم ملی غافلگیر نشده و به یک باره قافیه را به حریف نبازد. در نهایت تیم ملی والیبال ایران در بازی که استحقاق تمام امتیازات آن را داشت، پیروز شد و حریف قدرتمند را در خانه خودش زمین گیر کرد.

گفتنی است، بازی بعدی ایران در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از ساعت ۱۶:۳۰ روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه برابر تیم ملی والیبال ایتالیا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =