استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: بازنگری در نگاه به اصفهان نسبت به اختیارات مسئولان استان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان شامگاه سه شنبه ۱۴ تیر ماه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان امروز در رتبه هشت توسعه در فضای کسب و کار قرار دارد، اظهار کرد: این اقدام بسیار ستودنی است و کمک‌های زیادی از سوی وزارت صمت و فعالان اقتصادی داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش اختیارات مسئولان استان اصفهان ابراز کرد: شاید برخی از استان‌ها این توانایی را نداشته باشند اما در استان اصفهان این ظرفیت وجود دارد که ذیل سیاست‌های کلی نظام تصمیمات خوبی برای حل مشکلات صنایع گرفته شود.

استاندار اصفهان افزود: روابط بسیار نزدیک بخش حاکمیت و مردم در استان اصفهان در این زمینه بسیار کمک کننده است و می‌تواند این ظرفیت را ایجاد کند که تصمیمات تاثیرگذاری اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه باید بازنگری در نگاه به استان اصفهان انجام شود، اضافه کرد: در زمینه مشکلات با بانک‌ها به شدت نیازمند این امر هستیم چرا که در استان در این زمینه با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

مرتضوی با بیان اینکه با توجه به ارز نیمایی که تعریف شده یک درصد دریافت عوارض از واردات هم زیاد است، افزود: صنایع کوچک و متوسط ما در این زمینه آسیب جدی می بینند و باید بازنگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تسهیلات در طرح رونق اقتصادی تاکنون بیش از ۶۰ جلسه داشته‌ایم، گفت: این جلسات یک هزار و ۵۳۲ مصوبه داشته و بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در گمرک اصفهان و کاشان افزایش بیش از ۵۶ درصدی ارزش صادرات را داشته‌ایم، گفت: در زمینه اشتغال نیز شرایط خوبی راداریم و به حدود ۹.۵ درصد در زمینه نرخ بیکاری رسیده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =