زلزله

استاندار هرمزگان گفت: وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر ۵ کشته و ۳۹ زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی دوستی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان اظهار داشت: این زلزله با توجه به پایان عملیات جستجو ۵ کشته و ۳۹ مصدوم داشت.

وی افزود: مصدومان زلزله اخیر هرمزگان به بیمارستان های بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شدند، بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی اکثر آنهاتخریب شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش های اعلامی برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده است اما تمامی راه های ارتباطی برقرار است، آواربرداری و عملیات خدمات رسانی در حال انجام است اما برق تنها ۵ روستا همچنان قطع است که دستگاه های خدمات رسان در تلاش برای اتصال مجدد هستند.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: با توجه به تعداد زلزله‌های امشب کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده با کمک هلال احمر دایر خواهد شد و از مردم می خواهیم در مناطق زلزله زده تردد نکنند.

وی ادامه داد: تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند، برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: راههای در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه نیز آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پلها را نیز شاهدیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.

دوستی ادامه داد: رفتار گسل‌های هرمزگان غیرطبیعی شده است، امکان اسکان درون کمپ‌ها در بندرعباس ایجاد شده و امروز شنبه نیز تعطیل اعلام شده تا مردم نگرانی نداشته باشند اما کنکور برقرار است.

از ساعت ۲.۲بامداد تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ . ۶.۳ریشتری بوده به طوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس را در برگرفت ومردم را به خیابان ها و بوستان‌ها کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =