مصرف آب

کارشناس مسئولیت اجتماعی در حوزه مصرف انرژی گفت: باید مسئولیت اجتماعی در حوزه مصرف آب جدی گرفته شود چرا که کشور در معرض خشکسالی است و همه شهروندان در این زمینه مسئولیت دارند.

فریبا امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شرایط فعلی کشور ایران در زمینه خشکسالی اظهار داشت: متاسفانه دوره طولانی مدت خشکسالی را در کشور شاهد هستیم و از این رو اثرات سوء ناشی از آن همه شهروندان، صنایع، بخش کشاورزی و ... را تهدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پدیده‌هایی مانند فرونشست، خیزش گرد و غبار کاهش کیفیت آب و شیوع برخی از بیماری‌ها ناشی از خشکسالی است، ابراز داشت: طبق جدیدترین برآورد موسسه منابع جهان در «اطلس خطرات آبی»، ایران در رده چهارم بعد از قطر، اسرائیل و لبنان در نزدیک شدن به «روز آخر» یعنی روزی که منابع آبی در آن ممکن است به پایان برسد، قرار دارد.

این کارشناس مسئولیت اجتماعی در حوزه مصرف انرژی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که مدیریت آب‌ها در سطح کشور درگیر و دار شرایط بارشی و همچنین منابع آبی است، اضافه کرد: از این رو ممکن است برخی از تصمیمات اجرایی نشود و در نهایت نارضایتی اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

پیشینه ایرانیان در زمینه مدیریت آب‌ها بسیار قوی است

وی با بیان اینکه پیشینه ایرانیان در زمینه مدیریت آب‌ها بسیار قوی است به گونه‌ای که از روش‌های بکار گرفته شده به عنوان مباحث آموزشی در دانشگاه‌های بزرگ جهان استفاده می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس نوآوری در زمینه مدیریت آب‌ها می‌تواند به کاهش چالش‌های ناشی از کم آبی کمک قابل توجهی داشته باشد.

امیری با بیان اینکه ضروری است روش‌های درست استفاده از آب از دوارن کودکی آموزش داده شود، ابراز داشت: البته باید توجه داشت که تاکنون آموزش‌هایی وجود داشته اما یا عاری از جذابیت بوده و یا خلاقیتی مطابق با نیاز روز در این زمینه بکار گرفته نشده است.

مسئولیت اجتماعی در برابر منابع آبی شامل تک تک اعضای جامعه می‌شود

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی در برابر منابع آبی شامل تک تک اعضای جامعه می‌شود، ادامه داد: مردم جامعه هنوز نسبت به ارزش های این منبع طبیعی ارزشمند ناآگاه هستند.در شرایطی کنونی مردم ایران یکی از کشورهایی هستند که بیشترین مصرف آب را دارند و مصرف سرانه آب آنها نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است.

این کارشناس مسئولیت اجتماعی در حوزه مصرف انرژی در زمینه محیط زیست با بیان اینکه مردم ایران در برابر پدیده خشکسالی آسیب پذیر شده‌اند، افزود: این پدیده این روزها ادامه زندگی در ایران را تهدید می‌کند و نبایداین پدیده را نادیده بگیریم.

سیاست‌های مصرف بهینه آب توسط همه افراد جامعه اجرایی شود

وی با بیان اینکه باید سیاست‌های مصرف بهینه آب توسط همه افراد جامعه اجرایی شود، گفت: البته نباید برای همه نقاط از نسخه واحد استفاده کرد بلکه مسئولان می‌توانند در قالب سیاست‌های منطقه‌ای در این زمینه برنامه ریزی کنند.

امیری با تاکید بر لزوم توجه همه شهروندان به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان در حوزه آب اضافه کرد: نمی توان با قوانین سخت گیرانه اسرافی که در زمینه منابع آب صورت می گیرد را از بین برد بلکه باید مردم نسبت به دانش آب آگاه شوند و باور داشته باشند که مساله آب با سرنوشت آنها گره خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =