استاندار هرمزگان

استاندار خوزستان گفت: واحد گندله سازی مادکوش با ظرفیت ۵ میلیون تن در حال ساخت است که مرحله نخست آن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن از ابتدای تیرماه وارد مدار تولید می‌شود. برای تولید ۱۰ میلیون تن گندله در فولاد مادکوش برنامه ریزی شده است و در مرحله نخست گندله سازی ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایراسین،  جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان سه مصوبه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، طرح توسعه کارخانه فولاد مادکوش بندرعباس و بررسی مشکلات هتل‌های استان داشت.
در این جلسه فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد باید با کمک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال در چرخه تولید قرار گیرد.
وی با اشاره به تولید فرآورده‌های فولادی با ارزش افزوده افزود: به رغم توسعه صنایع فولادی در کشور هنوز برخی مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها مانند کنسانتره و سنگ آهن بصورت خام صادر می‌شود که نیاز است با توسعه واحدهای گندله سازی جلوی این خام فروشی گرفته شود.
همتی گفت: واحد گندله سازی مادکوش با ظرفیت ۵ میلیون تن در حال ساخت است که مرحله نخست آن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن از ابتدای تیرماه وارد مدار تولید می‌شود.
استاندار هرمزگان افزود: برای تولید ۱۰ میلیون تن گندله در فولاد مادکوش برنامه ریزی شده است.
همتی با اشاره به ایجاد ظرفیت شغلی در بخش گندله سازی شرکت مادکوش گفت: در مرحله نخست گندله سازی ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود که بر اساس مصوبه کارگروه رفع موانع تولید باید ۸۰ درصد آن پس از برگزاری آزمون از میان نیروهای بومی گزینش شود.
استاندار هرمزگان افزود: پیشنهاد شرکت مادکوش برای دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای کار کارشناسی و بررسی بیشتر به بانک صنعت و معدن ارسال شد.
همتی گفت: برای حفظ اشتغال در هتل‌های استان مصوب شد به هتل‌ها برای پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی، آب و برق و مالیات تا ۲۷ اسفند فرصت داده شود.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید از ایجاد و نگهداری مهمانسرا خودداری کنند و مهمانان را در هتل‌ها اسکان دهند.
استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای نیمه دوم سال در بندرعباس حداقل یک جشنواره و همایش ملی با هدف رونق هتل ها، بازار و گردشگری برگزار کنند.
همتی با اشاره به عملکرد کارگروه رفع موانع تولید افزود: بیش از ۹۲ درصد مصوبات پارسال کارگروه اجرایی شده است و استان به لحاظ تحقق مصوبات رتبه سوم کشوری و از نظر تعداد کل مصوبات رتبه ۷ کشوری کسب کرده است.
وی گفت: هرمزگان جزء ۸ استان نخست کشور در رونق تولید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =