• ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر: 26258
  • readingTime: ۱ دقیقه
گرد و خاک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به دنبال خیزش گرد و غبار ۵۰۱ نفر از مردم خوزستان با علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش ایراسین، حبیب حی‌بر با اشاره به اثرات ناشی از خیزش گرد و خاک در جنوب کشور اظهار داشت: طی چند روز اخیر به دنبال خیزش گرد و غبار ۵۰۱ نفر از مردم خوزستان با علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد بیمار ۴۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۳ نفر در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۵۰ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت قرار گرفتند.

حی بر ادامه داد: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را کاملا رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

گفتنی است، بیشترین میزان غلظت گرد وغبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۷ صبح چهارشنبه یکم تیرماه در شهرهای کارون ۹۰۸، اهواز ۸۷۴، سوسنگرد ۷۳۳، شادگان ۶۶۷، آبادان ۵۶۲، اندیمشک ۵۴۲، ایذه ۵۵۹، بندر امام ۶۱۵، حمیدیه ۶۰۳، رامشیر ۲۹۰، شوشتر ۲۰۷، گتوند ۱۷۱ و هندیجان ۱۶۴ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =