گاز طبیعی

نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی، دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایراسین، نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی، دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در تهران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

شرکت ملی گاز ایران بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، برای اصلاح الگوی مصرف، موظف است در راستای هوشمندسازی توزیع گاز و نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام کند. این شرکت قصد دارد در انجام این پروژه بزرگ و مهم از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده کند و اولین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی، بستری برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی انرژی، شناسایی و تعامل مستقیم و بی‌واسطه آنها با شرکت ملی گاز ایران است.

رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز

این رویداد با حضور وزیر نفت، معاون علم و فناوری رییس جمهوری، مدیر عامل و معاونان شرکت ملی گاز ایران و برخی نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس برگزار می‌شود و شامل دو بخش نمایشگاهی و ارائه محور است، در بخش نمایشگاهی شرکت‌های فعال در زنجیره ارزش هوشمندسازی و اندازه‌گیری هوشمند، توانمندی و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند، بنابراین مهم‌ترین محصول در این بخش پلتفرم کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز است که قرار است وارد فاز اجرایی بشود. این محصول حاصل همکاری گروه‌های مختلف است، از دانشگاه خاتم، کنتورسازی اکباتان، ایرانسل تا شرکت فناپ زیر ساخت که پلتفرم هوشمند این پروژه را مبتنی بر اینترنت اشیا طراحی و پیاده‌سازی کرده است.

در بخش ارائه محور این رویداد، افزون بر حضور مسئولان ارشد شرکت ملی گاز ایران، ارائه‌ها و پنل‌های تخصصی با موضوعات تشریح و بررسی ابعاد تقاضای شرکت ملی گاز ایران در زمینه اندازه‌گیری هوشمند، الزامات، تنظیم‌گری و زیرساخت‌ها و... انجام می‌شود. هدف از این ارائه‌ها و پنل‌ها آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان و شرکت‌ها با نیازهای واقعی شرکت ملی گاز ایران در زمینه اندازه گیری هوشمند است. در بخش پایانی هم شرکت‌های دانش بنیان حوزه اندازه‌گیری هوشمند، توانمندی خود را ارائه می‌کنند.

نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی را شرکت ملی گاز ایران با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی واقع در برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =