صنعت

روند مهار بحران کرونا در صنایع اصفهان با حضور کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان در گردهمایی به میزبانی فولاد مبارکه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین گردهمایی مسئولان و کارشناسان بهداشت حرفه ای استان اصفهان، صبح امروز، چهارشنبه، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه به میزبانی این صنعت برگزار شد.

حسین مدرسی فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه در این مراسم با اشاره به مواجهه با ویروس کرونا در سال ۹۹ اظهار کرد: در فولاد مبارکه در این سال ۱۰ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۱۸ درصد افزایش تولید نسبت به سال۹۸ داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای مواجهه با ویروس کرونا در این دوران سه مرحله مد نظر گرفته شده بوده است، بیان کرد: در هدف‌گذاری و تدوین سیاست‌ها بررسی کردیم که در جهان چه اتفاقی افتاده است و از تجربیات دیگر کشورها استفاده کردیم.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: ایران در دنیا رتبه هفدهم مبتلایان و فوت شدگان کرونا را دارد و این در حالی است که رتبه‌های دوم و سوم را هم پشت سر گذاشتیم.

مدرسی‌فر افزود: ما با یادگیری سازمان های جهانی، مطالعاتی را انجام دادیم و فهمیدیم به چه نحوی می‌توان شیوع کرونا را کنترل کرد و با این شرکت ها بنچ مارک کردیم و ۵ گام اصلی خود را تعریف کردیم.

وی ادامه داد: شناسایی محرک‌های بالقوه، انتخاب دو محور کلیدی، تعریف نتایج قطبی، تعریف سناریوها بر مبنای اثرات متقابل به ترتیب مراحل ما در این زمینه بود.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: دو محرک کلیدی ما شیوع بیماری و نرخ ناباوری بود و این ها در فروردین ۹۹ اتفاق افتاد.

مدرسی‌فر افزود: سپس به ارائه چهار سناریو پرداختیم و بدبینانه ترین آن این بود که پایان شیوع در بهار ۱۴۰۰ باشد.

وی گفت: سیستم مدیریت کرونای ما بر اساس تشکیل کمیته مدیریت کرونا،شناسایی، دستور العمل‌های آموزش و فرهنگسازی، لوازم حفاظت فردی و نهایتا واکسیناسیون شکل گرفت.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: برنامه‌ریزی ما بر اساس ریسک‌های شناسایی شده بود و بر این اساس می‌فهمیدیم که قدرت کنترل و انتشار چقدر است.

مدرسی‌فر بیان کرد: در آغاز روزهای بازگشایی بعد از قرنطینه در عرض ۶ روز از همه کارکنان فاکتور های خونی را اندازه گیری کردیم.

وی افزود: در دو سال اخیر با این روند پیشروی کردیم و توانستیم استمرار تولید را برخلاف دیگر شرکت های فولادی دنیا که کاهش داشتند داشتیم.

جمعیت تحت پوشش ما در دوران کرونا دو برابر شد

در ادامه مجید مشایخی، کارشناس مسئول واحد بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: در دوران کرونا بسیاری از صنایع با وجود اینکه شرایط اقتصادی دچار مشکل بود از کارگران خود حمایت کردند.

وی گفت: در حوزه کرونا فعالیت های خارج از صنعت زیادی انجام دادیم و جمعیت تحت پوشش ما در دوران کرونا دو برابر شد.

کارشناس مسئول واحد بهداشت استان اصفهان گفت: از یکایک عزیزان بابت همت و تلاششان تشکر میکنم و در پایان از هیئت علمی محترم و دوستانی که تشریف آوردند تشکر می‌کنم.

همه ما نیازمند آموزش و بازآموزی هستیم

مهرداد زینلیان، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: یکی از بخش های مهم حوزه سلامت که در ارتقا شاخص‌های نظام سلامت موثرند کارشناسان بهداشت حرفه‌ای هستند.

وی افزود: پر واضح است که نیت شما این است که سلامت قشر کارگر حفظ شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد: اگر کارشناسان بهداشت حرفه ای و مراقبت‌های آن‌ها نبود بسیاری از مشکلاتی که سال‌های قبل با آن مواجه بودیم مجددا اتفاق می افتاد.

زینلیان گفت: سلامت کارگران در سلامت خانواده هایشان موثر است و با مشکلی که برای یک کارگر پیش بیاید سلامت خانواده هایشان تحت تاثیر قرار میگیرد.

وی افزود: امیدوارم این همایش تا حدی بتواند انگیزه درونی شما را ارتقا دهد و معتقدم تبادل تجربه ای که اتفاق می افتد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: همه ما نیازمند آموزش و بازآموزی هستیم و باید آموخته‌های خود را تجدید کنیم و مجددا با اساتید تجدید ارتباط کنیم تا به ارتقا خود، سیستم و نهایتا جامعه کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =