• ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 25920
  • readingTime: ۲ دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی در اولین بازی دوستانه خود در برابر الجزایر شکست خورد و نشان داد که این تیم برای با از دست دادن فرصت‌های متوالی شانس یک تدراک خوب را از دست داده و اصلا آماده رقابت‌های جام جهانی نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های خود برای آماده سازی در راه جام جهانی 2022 قطر را از دست داد. ابتدا بازی با اکوادور، سپس کانادا، بعد اروگوئه و خیلی از تیم‌های دیگر لغو شد تا تیم ملی برای آماده‌سازی در فصل گرمای سال به گرم‌ترین منطقه جهان برود و اردوی خود را در دوحه قطر برگزار کند.

تیم ملی بدون بازی دوستانه روزها تمرینات فشرده را زیر دمای 40 درجه هوا پشت سر گذاشت و در نهایت تنها یک بازی دوستانه با الجزایر عایدمان شد. بازی که در آن چیزی جز صعف تیم اسکوچیچ در فازهای مختلف دیده نمی‌شد. تیمی که از خط دروازه تا نوک پیکان حمله متزلزل بود و محلی برای اجماع بازیکنانی شاکی شده بود.

بازیکنانی که به شرایط نیز اعتراض داشتند و در تکه مصاحبه‌هایی که از آن‌ها منتشر شد به شرایط آماده سازی و اردویی تیم ملی اعتراض داشتند.

سردار آزمون در زمان سرد کردن پس از یکی از تمرین تیم ملی و در حالی‌که عرق کرده روی زمین چمن دراز کشیده بود، رو به دوربین گفت: «همین دیشب که ما تمرین می‌کردیم. انگار (از شدت گرما) داشتن سشوار می‌زدن! نمی‌توانم دروغ بگویم که شرایط خوب است. اگر یک‌درصد تیم ملی در جام جهانی نتیجه نگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ به خدا اصلا هم (این شرایط تیم ملی) حال نمیده. بدترین برنامه‌ریزی سال، روز آخر هم بازی(با خنده). فدراسیون دمش گرم! برنامه‌ریزی TOP.»

احمد نوراللهی نیز در یک گفت‌وگوی ضبط شده در هتل محل اقامت تیم ملی گفت: «چطور می‌خواهیم با تیم ملی انگلستان رقابت کنیم؟»

امید ابراهیمی نیز که دوباره به تیم ملی دعوت شده، در خصوص شرایط ایران به طعنه گفت: «وقتی تحت فشار قرار می‌گیریم بهتر بازی می‌کنیم.»

احسان حاج‌صفی، کاپیتان اول تیم ملی نیز با اشاره به شرایط سختی که در سالیان اخیر داشتند، وضعیت موجود را بدترین دانست و با ناراحتی خاصی در چهره‌اش ابراز کرد: «این تیم تنها بود و الان تنهاتر شده است.»

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی نیز در گفت‌وگویی کوتاه تاکید داشت: «نمی‌توانم بگویم راضی و خوشحال هستم چون اگر بگویم، دروغ گفتم.»

این صحبت‌های اسکوچیچ نشان می‌دهد که او نیز با وجود سکوت در ماه‌های اخیر نسبت به شرایط تیم ملی، صبرش سرآمده و نمی‌تواند در رسانه‌ها گلایه‌هایش را عنوان نکند و امیدوار است وضعیت تیمش در ماه‌های منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲ بهتر شود.

اما این گفت‌وگوهای ضبط شده پایان ماجرا نبود و شجاع خلیل‌زاده، مدافع مصدوم تیم ملی نیز در یک گفت‌وگوی زنده تصویری نیز از وضعیت موجود گلایه شدیدی کرد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «شرایط را همه می‌دانند و مردم در جریان هستند. به نظرم لیاقت تیم ملی که می‌خواهد به جام جهانی برود، این نیست. امکانات، بازی دوستانه و غیره باید بهتر شود. البته در حال بهتر شدن است ولی امیدوارم مثل بقیه تیم‌های ملی باشد».

تیم ملی فوتبال برای حضور آبرومندانه در رقابت‌های جام جهانی تنها یک فرصت در ماه سپتامبر در اختیار دارد و باید از آن نهایت استفاده را ببرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =