تیم ملی فوتبال ایران و الجزایر

تیم ملی فوتبال ایران در رقابتی دوستانه به مصاف تیم ملی فوتبال الجزایر رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی دوستانه خود در راه آماده‌سازی برای رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۱ با بیست دقیقه تاخیر و از ساعت ۲۲:۵۰ شامگاه امروز در دوحه قطر به مصاف تیم ملی فوتبال الجزایر رفت و در نهایت با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

تیم ملی در این بازی نشان داد که راه زیادی برای رفتن دارد و شرایط تیمی ایران در فازهای مختلف به ویژه فاز دفاعی بسیار متزلزل است. این در حالی است که تا دو ماه دیگر خبری از فیفادی و بازی‌های دوستانه نیست و عدم تدارک مناسب در تیم ملی نمود پیدا کرد. با این شرایط بازی فدراسیون فوتبال ایران باید برای تعطیلات پیش روی در ماه سپتامبر که آخرین فرصت تیم‌ها برای آماده سازی است، سنگ تمام بگذارد؛ اگرچه که امیدی به این اتفاق نیست.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: امیر عابدزاده، سید مجید حسینی، امید نورافکن، صادق محرمی، احسان حاج صفی (۴۶-امید ابراهیمی)، سعید عزت اللهی (۴۶-میلاد سرلک)، احمد نوراللهی (۷۰_ مهدی مهدی‌پور)، علیرضا جهانبخش (۸۴_ الهیار صیادمنش)، علی قلی زاده (۷۰_ امیرحسین حسین‌زاده)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۴۶- عارف آقاسی).
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی فوتبال الجزایر: آنتونی ماندریا، احمد توبه، عبدالقادر بدران، محمد توقای، حکیم زیدادکه، اسماعیل بن ناصر، آدم زرقان، قادری، بلال براهیمی، ریاض بن عیاد و رشید غزال.
سرمربی: جمال بلماضی

گل‌ها: ریاض بن عیاد؛ محمدامیر عموره/ علیرضا جهانبخش

شرح گل

دقیقه ۴۴؛ ریاض بن عیاد (ایران ۰ _ الجزایر ۱): پاس در عمق خوب به بن عیاد رسید و او در موقعیت تک به تک با عابدزاده نیاز به یک ضربه دقیق داشت تا دروازه ایران را باز کند.

دقیقه ۶۴؛ علیرضا جهانبخش (ایران ۱ _ الجزایر ۱): نورافکن روی یک حرکت ترکیبی زیبا به جناح راست محوطه جریمه حریف نفوذ کرد و با یک پاس در عرض عالی، جهانبخش کار سختی برای گل کردن توپی که در دهانه دروازه به او رسید، نداشت.

دقیقه ۸۲؛ محمدامیر عموره (ایران ۱ _ الجزایر ۲): دفاع متزلزل و پراشتباه ایران بالاخره کار خودش را کرد و روی دو دفع ناقض و اشتباه عموره در موقعیت تک به تک قرار گرفت و توپ را وارد دروازه عابدزاده کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: در ۲۰ دقیقه ابتدایی، بازی سرعت خوب و بالایی داشت و دو تیم رفته رفته با پیدا کردن خود در زمین و ارائه یک بازی سریع، موقعیت‌های مختلفی روی دروازه یکدیگر خلق کردند. تیم ملی ایران نیز روی کارهای ترکیبی و سرعت و تکنیک بازیکنان خود توانست در حرکات از عمق و نفوذ از کناره‌ها خطرناک ظاهر شود. در ادامه بازی کمی از رمق افتاد و توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود، البته پرس سنگین بازیکنان الجزایر نیز در گره انداختن به بازی بی تاثیر نبود و بازی سازی تیم ملی تحت تاثیر بازی بالای الجزایری قرار گرفت. در این دقایق دفاع ایران نیز متزلزل نشان داد و خروج‌های اشتباه عابدزاده و اشتباهات مدافعان میانی می‌توانست دردسر ساز باشد. البته اشتباهات بازیکنان ایران در دقایق پایانی کار دست تیم ملی داد و ایران در نیمه اول یک بر صفر بازنده به رختکن رفت.

نیمه دوم: اسکوچیچ در ابتدای نیمه دوم در تیمش سه تغییر داد که پس از این تغییرات امید نورافکن در پست تخصصی خودش یعنی مدافع چپ قرار گرفت و طارمی تک مهاجم هدف ایران شد. با این حال اشتباهات فردی زیاد بازیکنان ایران اجازه نداد تا تیم ملی سر و شکل مطلوبی داشته باشد. از طرفی بلماضی نیز تغییرات زیادی در تیمش اعمال کرد تا بازی کمی از تب و تاب بیافتد. در این لحظات موقعیت‌های خطرناک بیشتر روی اتفاقات به دست می‌آمد. با این حال رفته رفته شرایط تیم ملی بهتر شد و تغییرات اسکوچیچ نیز جواب داد و ایران روی حرکت زیبای نورافکن و ضربه تمام کننده جهانبخش به گل تساوی دست یافت. نورافکن پس از قرار گرفتن در پست مدافع چپ تبدیل به موتور محرک ایران شد و بارها و بارها توانست تیم ملی را صاحب موقعیت‌های خطرناک کند.

دقایق حساس

*دقیقه ۴: یک و دوی عالی جهانبخش و طارمی، شماره هفت تیم ملی را با دروازه‌بان تیم الجزایر در موقعیت تک به تک قرار داد؛ اما با دخالت مدافع الجزایر جهانبخش نتوانست ضربه محکمی به توپ بزند.

*دقیقه ۶: شوت از راه دور مهاجم الجزایر به عابدزاده رسید، اما دفع ناقض عابدزاده نزدیک بود کار دست تیم ملی بدهد که این توپ دفع شد.

*دقیقه ۹: سردار آزمون روی یک پاس عالی در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما پیش از ضربه نهایی پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

*دقیقه ۱۴: ضربه فنی رشید غزال از کنار دروازه عابدزاده به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۵: شوت سنگین بازیکن ایران از پشت محوطه جریمه با دفع ماندریا همراه شد و توپ برگشتی را نیز نوراللهی به بالای دروازه حریف زد.

*دقیقه ۱۶: خروج اشتباه عابدزاده نزدیک بود تبدیل به یک فرصت خطرناک برای حریف شود که مدافعان ایران به خوبی پوشش دادند.

*دقیقه ۲۵: جهانبخش یکبار دیگر در موقعیت تک به تک قرار گرفت که این موقعیت هم از دست رفت.

*دقیقه ۲۷: نفوذ بازیکن خوش تکنیک الجزایری‌ها باعث برخورد بین نورافکن و او در محوطه جریمه ایران شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

*دقیقه ۳۷: الجزایر صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مطلوب پشت محوطه جریمه ایران شد که این ضربه با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۴: الجزایر یک ضربه ایستگاهی روی قوس محوطه جریمه ایران به دست آورد که ضربه محکم بن‌ناصر را عابدزاده به زیبایی هر چه تمام‌تر در آغوش کشید.

*دقیقه ۴۷: شوت سرکش جهانبخش را دروازه‌بان الجزایر با یک واکنش خوب برگشت داد.

*دقیقه ۶۰: طارمی روی پاس عالی جهانبخش و اشتباه مدافع الجزایری، در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت اما ضربه او را دروازه بان دفع کرد.

*دقیقه ۷۲: ضربه فنی حسین‌زاده با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۰: ارسال بازیکنان الجزایر روی یک ضربه ایستگاهی به شکل خطرناکی تبدیل به کرنر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =