مصاف تیم ملی والیبال ایران و چین

تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم ملی ژاپن رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ که در این مرحله به میزبانی برزیل برگزار می‌شود، از ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه امروز، شنبه به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن رفت.

شاگردان بهروز عطایی از سه دیدار قبلی خود دو پیروزی برابر چین و استرالیا کسب کرده‌اند و برابر هلند نیز شکست خوردند. در سمت مقابل ژاپن که تیمی بسیار آماده نشان داده دو برد شیرین برابر هلند و چین کسب کرده است.

گزارش بازی

ترکیب ابتدایی تیم ملی والیبال ایران: میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و امین اسماعیل‌نژاد.

دست اول (ایران ۲۰ _ ژاپن ۲۵): اولین امتیاز روی یک حرکت ترکیبی برای ژاپن به دست آمد، اما نیشیدا با خراب کردن سرویس خود کار را به تساوی کشاند. در ادامه این تیم ملی کشورمان بود که توانست اختلاف دو امتیازی با حریف ایجاد کند، اما در ادامه ژاپن برتری خود را به سروقامتان ایرانی تحمیل کرد و با امتیاز ۱۰ بر ۶ پیش افتاد. کم دقتی و ضعف در دریافت‌های پشت مهم‌ترین عامل عقب ماندگی ایران در امتیاز شماری بود. در نهایت یک ژاپن بود که پس از کسب چندین امتیازی متوالی، امتیازات خود را به ۱۲ رساند و وقت استراحت فنی بازی فرارسید. در ادامه اگرچه درصد خطاهای بازیکنان ایران کاهش یافت، اما ژاپن توانست با حفظ اختلاف امتیازی این ست را از آن خود کند.

دست دوم (ایران ۱۴ _ ژاپن ۲۵): در این دست ژاپن از همان ابتدا تیم بهتر زمین بود و با نظم و هماهنگی بهتر نسبت به بازیکنان ایران اختلاف چهار امتیازی ایجاد کرد. این اختلاف امتیازی نه تنها کمتر نشد، بلکه با ضعف ایران در دفاع و حمله بیشتر هم شد و رقابت با برتری ۱۲ بر چهار ژاپن وارد وقت استراحت فنی شد. پس از این وقفه نیز شرایط باب میل شاگردان عطایی پیش نرفت و در مقطعی از بازی ایران ۲۰ بر هفت از رقیب خود عقب افتاد. در نهایت ایران در ستی که از ابتدا قافیه را به حریف باخته بود، تن به شکست با اختلاف امتیازی سنگین داد.

دست سوم (ایران ۱۹ _ ژاپن ۲۵): در این دست فرم بازی ایران بهتر شد، تیم ملی به بازی سوار شد و توانست برابر تیم یکدست ژاپن پایاپای پیش رود. تعداد اشتباهات بازیکنان ایران کمتر شد و دریافت‌ها و سرویس‌های خوب باعث شد تا ژاپن مثل دو دست قبلی نتواند اختلاف امتیاز ایجاد کند و مسابقه با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ وارد وقت استراحت فنی شد. با این حال بعد از وقت استراحت بار دیگر نبض بازی در دست ژاپن افتاد و آن‌ها با کسب سه امتیاز متوالی نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به سود خود کردند. این اختلاف امتیاز حفظ شد تا ایران عاجز از گرفتن حتی یک دست از ژاپن در این بازی بازنده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =