تالاب گاو خونی اصفهان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سامانه پایش و پایگاه مدیریت تالاب‌های ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی سلاجقه بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه ٨٨ طرح محیط زیستی همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: این طرح ها با اعتبار بیش از ۴٢۵ میلیارد تومان در کنار پروژه‌هایی به ارزش ٣٠ میلیون یورو و در بخشی دیگر ٢،۵ میلیون دلار افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده پروژه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف پایش، نظارت و تصفیه خانه‌ها به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: توسعه این بخش‌ها را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین طرح‌های افتتاح شده امروز بهره برداری از سامانه پایش و پایگاه مدیریت داده تالاب‌های ایران است، افزود: بر اساس مفاد قانونی حفاظت و احیای تالاب های ایران و کنوانسیون رامسر ، سازمان محیط‌زیست مکلف است نسبت به پایش تالاب ها اقدام کند که بعد از راه اندازی این سامانه امکان پایش آنلاین تالاب‌های کشور در بخش های مختلف تغییر کاربری، کمیت و کیفیت اب و حیات وحش فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌ زیست صعب العبور است، تصریح کرد: از این رو حضور در این مناطق و پایش آنها کار سختی است که با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های روز دنیا امکان پایش آنلاین این مناطق از جمله تالاب ها فراهم شده است.

سلاجقه با اشاره به اینکه اکنون امکان پایش آنلاین ٧٨ تالاب کشور از طریق این سامانه میسر است، گفت: امکان ارتقای این سامانه برای اطفا حریق و هشدار نسبت به آتش سوزی وجود دارد ، مبحث بعدی آن مسایل انسانی است که در تالاب ها و مناطق حاضر می‌شوند که از طریق این سامانه قابل رصد است بنابراین می توان متخلفان را با کمک آن شناسایی کرد که ظرفیت مناسبی برای سازمان ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =