• ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر: 25890
  • readingTime: ۲ دقیقه
معدن

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: اکتشاف، اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برای این امر هماهنگی بین بخش‌های مرتبط معدنی در وزارت صمت در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وجیه‌الله جعفری ظهر امروز یکشنبه 22 خرداد در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه  ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) با بیان اینکه در بخش‌های مختلف زیرمجموعه شرکت ایمیدرو اتفاقات خوبی افتاده که توسعه آن به نفع جامعه است، اظهار داشت: البته برخی از روند اتفاقات صورت گرفته اطلاع ندارند و از این رو در مقام منتقد با این اتفاقات برخورد می‌کنند و برخی دیگر مطلع این اتفاقات هستند و حمایت‌های لازم را نیز دارند.

وی افزود: از این رو امکان بازدید از همه اتفاقات را برای اهالی قلم و اصحاب رسانه فراهم می‌کنیم تا نزدیک با اقدامات صورت گرفته آشنا شوند.

توسعه فضای اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه در بخش توسعه صنایع معدنی یک هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: این هدف توسعه فضای اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم است.

وی اضافه کرد: اکتشاف منابع جدید می‌تواند کشور را از برخی وابستگی‌ها دور کند و ما به دنبال رسیدن به این نقطه هستیم.

جعفری تصریح کرد: ما به دنبال اجرا نیستیم و هر چه بتوانیم از بخش خصوصی واقعی‌تر را در این زمینه فعال کنیم عملکرد موفق‌تری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اولویت ما همچنان اکتشاف است چرا که در این زمینه هنوز جای کار وجود دارد، افزود: ساماندهی بخش اکتشاف با ارکانی مانند سازمان زمین‌شناسی، سازمان توسعه و معاونت معدنی که در زیرمجموعه وزارت صمت است، امکان پذیر بوده و بستری که می‌تواند حرکت را در مسیر درست و واقعی دنبال کند، وجود دارد.

اکتشاف معدن نیاز به قانون جدید ندارد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند که برای اکتشاف معادن نیاز به تغییر قوانین هستیم، ادامه داد: اعتقاد ما این است که با همین قانون‌های موجود می توانیم مشکلات را کم کنیم تا سرمایه‌گذاری را در بخش معدن هدایت کنیم.

وی افزود: قطعا اکتشاف یکی از نقاط شروع خیلی خوب برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و سرمایه‌گذاری معدنی است، پهنه‌های زیادی در اختیار وزارت صمت است که می‌توان برای سرمایه‌گذاری بر روی آن برنامه ریزی کرد.

جعفری با بیان اینکه با تغییرات ایجاد شده در معاونت معدن برنامه‌ریزی برای آزادسازی پهنه‌های معدنی طی دو ماه گذشته آغاز شده و به زودی به مراکز استان‌ها اعلام خواهد شد، افزود: برخی از پهنه‌های معدنی به صورت کاداستر با نام ما ثبت بود اما با مشکلاتی رو به رو شد که در صدد برطرف کردن آن هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =