تیم ملی امید

تیم ملی فوتبال امید ایران به مصاف ازبکستان رفت و با کسب یک امتیاز از این بازی با رقابت‌های قهرمانی آسیا خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در بازی سوم خود در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ امشب، سه شنبه به مصاف میزبان این رقابت‌ها یعنی تیم ملی امید ازبکستان رفت. ایران با کسب یک تساوی و یک باخت در دو بازی قبلی خود، برای صعود نیاز به سه امتیاز این بازی دارد و از طرفی در بازی مقابل نیز تنها با پیروزی قطر تیم ملی به دور بعدی رقابت‌ها صعود خواهد کرد.

این بازی در ۱۰ دقیقه ابتدایی با برتری ازبک‌ها دنبال شد، آن‌ها که از امتیاز میزبانی در ورزشگاه پر از تماشاگر بهره می‌بردند توانستند خود را چند باری به دروازه ایران نزدیک و حتی نزدیک بود روی اشتباه گلر تیم ملی کشورمان به گل برسند.

اما در ادامه شاگردان مهدی مهدوی‌کیا به خوبی توانستند خود را از زیر فشار رقیب خارج کنند و توپ و میدان را در اختیار بگیرند. بازیکنان ایران اگرچه به محوطه حریف نزدیک شدند، اما دفاع قرص و محکم ازبک‌ها اجازه هنرنمایی به مهاجمان ایران نداد.

با این حال ازبک‌ها در دقیقه ۲۱ روی یک ضدحمله که ناشی از ارسال بد کرنر توسط بازیکنان ما بود، توانستند به گل دست پیدا کنند. یک نفوذ از سمت راست دفاع ایران و ارسال عالی هافبک ازبک‌ها توپ را به مهاجم حریف رساند و او در بین چهار مدافع ایرانی بدون هیچ مزاحمتی توپ را به گوشه دروازه ایران فرستاد. در ادامه نیمه اول نیز این ازبک‌ها بودند که توانستند بازی را به خوبی کنترل کنند و با برتری برابر یوزهای جوان ایرانی به رختکن بروند.

در نیمه دوم این تیم ملی کشورمان بود که بازی را بهتر آغاز کرد و با حرکات متعدد رو به جلو در محوطه جریمه حریف خطرساز شد. مهاجمان ایرانی در این دقایق انواع و اقسام فرصت‌ها از دروازه خالی تا ارسال‌های خطرناک را از دست دادند، اما شاگردان مهدوی کیا در دقیقه ۶۱ مزد بازی برتر خود را گرفتند و روی ارسال هاشمی و ضربه تمام کننده آریا یوسفی به گل تساوی رسیدند تا امیدها برای صعود ادامه داشته باشد.

در ادامه تیم ملی امید ایران هرچه فشار آورد و جمله کرد به در بسته خورد و ازبک‌ها به خوبی توانستند بازی را کنترل کنند. در نهایت این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید تا تیم ملی فوتبال کشورمان همچون دور قبل رقابت‌ها خیلی زود و در دور گروهی از گردونه رقابت‌ها قهرمانی آسیا حذف شود.

با این نتیجه تیم ملی ازبکستان با هفت امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A به دور بعدی صعود کرد. در دیگر بازی همزمان این گروه تیم ملی امید قطر و تیم ملی امید ترکمنستان به تساوی دو بر دو رضایت دادند تا ترکمنستان با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کند. تیم ملی ایران نیز با دو امتیاز و کسب جایگاه سوم جدول به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =