نمایشگاه تخصصی ورزش

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: معتقدیم کنار هم قرار گرفتن صنعت ورزش و صنعت گردشگری می تواند نویدبخش آینده‌ای روشن و پرنشاط برای آینده کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: معتقدیم کنار هم قرار گرفتن صنعت ورزش و صنعت گردشگری می تواند نویدبخش آینده‌ای روشن و پرنشاط برای آینده کشور باشد.

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه ورزش، سلامت، تغذیه و خدمات وابسته ضمن تمجید از برگزار کنندگان بخش خصوصی این نمایشگاه اظهار کرد: نگاه ما امروز این است که ورزش یک صنعت است و به نوعی با گردشگری در نقاطی اشتراک دارد.

وی افزود:ورزش مثل گردشگری به صادرات نامرئی می‌پردازد که عایدات ارزآوری و توسعه اقتصادی است، همچنین تاثیراتی که روی سلامت جامعه می‌گذارد بسیار مهم است، در کشورهای پیشرفته این تاثیر بیشتر دیده می شود و به در کنار آن به بحث صنعت ورزش نیز پرداخته شود.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: ارتباط ورزش با صنعت را نمی‌توان نادیده گرفت، تلاقی این دو در حوزه گردشگری به عنوان گردشگری ورزشی سال‌هاست برای ما به عنوان یک پارامتر از توسعه پایدار داری اهمیت است.

وی تصریح کرد: امروزه در رویدادهای بزرگ گردشگری دنیا گردشگری ورزش امر مهمی است، رویدادهایی مثل المپیک و جام جهانی ورود گردشگران به مقصد آن کشور را افزایش می‌دهد، که توسعه اقتصادی گسترده ای در پی دارد، اشتغال و گردش مالی که از اینگونه رویدادها ایجاد می شود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

ایزدی افزود: آنچه در ایران در حوزه گردشگری و توسعه پایدار نیاز دارد پرداختن به شاخه های جدید و تنوع بخشی است که قطعا گردشگری ورزشی یکی از حوزه‌هایی است که می توانیم روی آن برنامه ریزی کنیم و به طور جدی وارد این عرصه شویم و خوشبختانه ایران در طول سنوات اخیر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است.

وی ابراز داشت: در سال‌ها اخیر در ورزش‌هایی از جمله کشتی، والیبال و فوتبال حرف‌های قدرتمندی برای گفتن داشته باشیم که منجر به جلب توجه به ایران می‌شود، اما هنوز در خصوص گردشگری نتوانستیم به اهداف خود برسیم و توسعه لازم را رقم بزنیم، توجه به ورزش و نمایشگاه های ورزشی ضمن ایجاد نشاط برای جوانان معرف محصولات و تنوع گردشگری ورزشی پیش روی آحاد جامعه بگذارد که منجر به توسعه پایدار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: معتقدیم کنار هم قرار گرفتن صنعت ورزش و صنعت گردشگری می تواند نویدبخش آینده‌ای روشن و پرنشاط برای آینده کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =