• ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 25697
  • readingTime: ۱ دقیقه
فدراسیون فوتبال کانادا

بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا به دلیل اختلافات مالی با فدراسیون این کشور برای بازی دوستانه با کانادا در زمین مسابقه حاضر نشدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال کانادا قرار بود به جای بازی دوستانه لغو شده با تیم ایرانی، در روز پنجم ژوئن (۱۶ خردادماه) در ونکوور به مصاف تیم فوتبال پاناما برود. اما این بازی به دلیل اعتصاب بازیکنان تیم ملی کانادا لغو شد و پانامایی‌ها به انجام فوتبال درون تیمی بسنده کردند.

این مسابقه در فاصله دو ساعت مانده به آغاز بازی لغو شد و از این روی بسیاری از هواداران کانادایی نیز پشت درب‌های بسته ورزشگاه ناامیدانه مجبور به ترک محل برگزاری بازی شدند. از طرفی پانامایی‌ها نیز در ورزشگاه حاضر بودند و به جای بازی دوستانه، یک جلسه تمرینی برگزار کردند!

این اتفاق به دلیل اختلافات مالی بین بازیکنان و فدراسیون فوتبال کانادا رخ داد. بازیکنان کانادا در بیانیه‌ای جمعی تاکید کردند که مذاکرات برای یک قرارداد جدید بی دلیل طولانی شده و خواستار شفافیت بیشتر در ساختار فوتبال کانادا هستند.

از طرفی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور نیز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرده که نمی‌تواند آن پیشنهادی را بپذیرد که سازمانش را در موقعیت مالی غیرقابل دفاع قرار دهد. او گفته که مسئولیت پایش از سلامت و امانتداری از ۱۰۰ سال آینده فدراسیون فوتبال این کشور است، نه تنها امروز.

برخی رسانه‌های محلی گزارش دادند که دلیل اصلی اختلاف نظر بین مدیران و بازیکنان کانادایی، رقم پیشنهادی برای پاداش‌های آن‌ها است. فدراسیون فوتبال کانادا پیش بینی کرده که در قبال حضور در جام جهانی ۱۰ میلیون دلار پاداش خواهد گرفت و به بازیکنان اعلام شده که ۱۰ درصد از این مبلغ به عنوان پاداش بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

بازیکنان کانادایی که با همتایان آمریکایی و دیگر بازیکنان در تیم‌های ملی دنیا در تماس بودند، خواهان تخصیص ۴۰ درصد از پاداش‌های اعطایی فیفا به تیم ملی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =