قطعی برق صنایع

مدیرعامل وعضوهیئت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: بر اساس ابلاغ شرکت توانیر از ۱۵ خرداد محدودیت های مصرف برق و انرژی برای واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی و فولادسازان آغاز می شود.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، محمد کشانی مدیرعامل صنعت بناب گفت: از نیمه خرداد محدودیت های مصرف برق و انرژی برای واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی و فولادسازان آغاز می‌شود.

وی درباره تامین برق و موضوع سهیمه بندی انرژی در تابستان امسال افزود: شرکت توانیر و شرکت توزیع برق منطقه‌ای اول خرداد به تولیدکنندگان صنایع فولادی و فولادسازان اعلام کرد محدودیت‌های انرژی و سهیمه‌بندی برق تابستان امسال اعمال خواهد شد.

عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب ادامه داد: بر اساس ابلاغ شرکت توانیر از ۱۵ خرداد محدودیت‌های مصرف برق و انرژی برای واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی و فولادسازان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تصریح کرد: بر اساس این ابلاغ فولادسازان و شرکت‌های تولیدکننده از نیمه خرداد به بعد به مدت دوهفته تعطیل خواهند شد و پس از آن به مدت دو هفته با ۵۰ درصد ظرفیت مصرفی برق خواهند داشت.

کشانی گفت : بر اساس این ابلاغیه فولادسازان می توانند در مدت ۱۵ روز با ۵۰ درصد مصرفی برق به تولید محصولات فولادی بپردازند اما از آنجا که مصرف برق تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنایع فولادی بیش از ۵۰ درصد است ، ممکن است فولادسازان نتوانند هیچگونه تولیدی داشته باشند و این شرط منجر به توقف تولید و فعالیت‌های تولیدی شود.

وی افزود: سهمیه بندی برق و کاهش مصرف برق مشکلی است که سال گذشته برای صنایع فولادی وجود داشت و امسال هم وجود خواهد داشت و قطعی برق از ۱۵ خرداد ماه به شرکت های فولادی از جمله ما ابلاغ شده است.

پیش از این سخنگوی صنعت برق کشور هفته گذشته در (۸ خرداد) درباره اعمال محدودیت‌ها برای صنایع گفت: در حال حاضر، شبکه برق کاملا پایدار است و برای هیچکدام از صنایع به خصوص صنایع فولادی هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است. مشهدی رجبی افزود: امسال با هماهنگی با وزارت صنعت،معدن و تجارت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم دوره تعمیر و نگهداری کارخانه‌ها را به اوج گرمای تابستانی منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =