تیم ملی امید

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در دومین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم ترکمنستان رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی امید ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به مصاف تیم ترکمنستان رفت. شاگردان مهدوی‌کیا که در بازی اول خود توانستند با یک گل لحظه آخری یک امتیاز ارزشمند از قطر بگیرد تا در بازی دوم نیاز مبرم به سه امتیاز کامل بازی داشته باشد.

تیم ملی امید ایران بازی را خیلی بهتر از رقیب آغاز کردند و از همان ابتدای نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند و بارها و بارها روی دروازه حریف خطرآفرین شدند. بچه یوزهای ایرانی خیلی زود و در همان دقیقه ۸ مزد زحمات خود را گرفتند و توسط باویه به گل رسیدند. توپ روی یک پاس در عرض و درست روی قوس محوطه جریمه‌ به علیرضا باویه رسید و این بازیکن خوش تکنیک با یک شوت سر ضرب غیر قابل مهار دروازه حریف را باز کرد.

تیم ایران در ادامه این‌ نیمه هم کاملا تیم برتر میدان بود و کنترل بازی را در اختیار داشت، اما یک غفلت و اشتباه فرصت را به ترکمنستان داد و مهاجم ترکمن‌ها هم روی اشتباه مدافع ایران و به لطف کمک داور ویدیویی، اولین و تنها موقعیت تیم ترکمنستان در نیمه اول را تبدیل به یک‌ پنالتی کرد. ترکمنستان با به ثمر رساندن این پنالتی، بازی را در دقیقه ۲۸ به تساوی رساندند.

در ادامه‌ نیمه اول ایران فشار حملات خود را بیشتر کرد و یاسین‌ سلمانی یک‌ پنالتی برای ایران توانست بگیرد، اما این پنالتی پس از بررسی مجدد توسط داور رد شد. حملات پرشمار ایران در این نیمه بی‌نتیجه ماند تا بازی با نتیجه مساوی در نیمه اول به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز باز هم این تیم ایران بود که بر بازی تسلط داشت و توپ و مالکیت را در اختیار گرفت. شاگردان مهدوی‌کیا در نیمه مربیان نیز تا دقیقه ۶۵ بارها روی دروازه‌ حریف خطرساز شدند. اما در این دقیقه علیرضا باویه، زننده تک گل تیم ملی با یک‌ تکل بچه‌گانه در میانه زمین، از زمین اخراج شد و چوب کم‌تجربگی خود را خورد تا تیم ملی ۱۰ نفره کار را دنبال کند.

در ادامه ایران علیرغم داشتن یک بازیکن کمتر باز هم به حریف فشار آورد،  اما کیفیت ضربات آخر و کم‌دقتی بازیکنان ایران اجازه نداد تا ایران به گل برتری برسد. در دقیقه ۸۰ فاجعه برای تیم مهدوی‌کیا رخ داد، یک شوت ساده از مهاجم ترکمنستان گوشه دروازه جعفری آرام گرفت و ترکمنستان در دومین موقعیت نصفه و نیمه خود در این بازی به گل رسید!

در نهایت تیم ملی امید ایران روی بی‌تجربگی، کم دقتی و اشتباهات بچگانه این بازی را واگذار کرد تا برای صعود از گروه تنها به یک‌ معجزه نیاز داشته باشد. ایران با این نتیجه در گروه خود یک امتیاز ماند و در بازی آخر مرحله گروهی باید به مصاف ازبکستان میزبان برود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =