تامین برق

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: مصرف بهینه انرژی در صنایع یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار تحقق مسئولیت اجتماعی شرکتی است.

الهه قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکتی و یا سازمانی در زمینه کاهش مصرف انرژی اظهار داشت: این روزها با توجه به شرایط فعلی کره زمین و کاهش منابع تولید انرژی در اکثر کشورها ضروری است که در همه بخش‌های خانگی، ادارات، صنعتی و کشاورزی نسبت به بهینه مصرف کردن انرژی توجه شود.

وی با بیان اینکه همه مردم و تک تک شهروندان در این زمینه مسئولیت دارند، تصریح کرد: نقش همه افراد جامعه در تحقق مسئولیت اجتماعی در زمینه مصرف بهینه انرژی بی بدیل است و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در این زمینه مسئولیتی ندارد.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به اینکه در بخش خانگی با مدیریت بهینه مصرف برق از جمله عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات پیک، خاموش کردن لامپ های اضافه، استفاده از وسایل روشنایی کم مصرف و ... می‌تواند نسبت به تحقق مسئولیت اجتماعی خود اقدام کنند، گفت: در صنایع نیز علاوه بر مصرف بهینه برق در ساعات پیک ضروری است که از طرح‌های فناورانه برای تولید برق از نیروهای حرارتی، گازخانه‌های گلخانه‌ای و دیگر انرژی‌هایی که در دسترسشان برای تولید برق است، استفاده کنند.

وی تحقق مسئولیت اجتماعی شرکتی در زمینه کاهش مصرف انرژی در همه ایام سال می تواند به استمرار تولید آنها در مواقع پیک نیز کمک کند، اضافه کرد: این امر با تولید برق از انرژی‌های پاک ممکن خواهد شد که در این صورت شرکت‌ها به حفظ و بقای محیط زیست نیز کمک قابل توجهی خواهند داشت.

قنبری با بیان اینکه در شرایط فعلی که شهروندان نیز از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارند و هر روز به نرخ مصرف انرژی نیز اضافه می‌شود، می‌طلبد که صنایع در زمینه تولید انرژی به خودکفایی برسند تا با افزایش میزان تولید نسبت به مصرف برق شهروندان بتوانند برق را با قیمت ارزانتری از دولت خریداری کنند.

وی در خصوص دیگر راهکارهای تحقق مسئولیت اجتماعی شرکتی در راستای کاهش مصرف انرژی افزود: طراحی دوره‌های آموزشی برای کارکنان صنایع در راستای کاهش مصرف انرژی امری ضروری است.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه بروزرسانی تجهیزات فرسوده در زمینه کاهش مصرف انرژی می‌تواند از دیگر شاخص‌های تحقق مسئولیت اجتماعی در زمینه مصرف بهینه انرژی باشد، گفت: در این زمینه دولت نیز برای صنایع تسهیلاتی را فراهم کند تا در روند اجرای طرح بروزرسانی تسریع صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =