• ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر: 25549
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادراتی

مدیرکل دفتر صادرات گمرک در نامه‌ای به واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی اعلام کرد مهلت موضوع اخذ عوارض صادراتی پلکانی از مواد معدنی و کالاهای صنایع معدنی، محصولات پتروشیمی و کشاورزی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک در نامه‌ای به واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی اعلام کرد مهلت موضوع اخذ عوارض صادراتی پلکانی از مواد معدنی و کالاهای صنایع معدنی، محصولات پتروشیمی و کشاورزی به پایان رسیده و هرگونه اخذ عوارض خلاف مصوبه تنظیم بازار است.

عوارض صادراتی کالاهای صنایع معدنی لغو شد

پیش از این، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت طی نامه‌ای به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، اعلام کرد که مهلت مصوبه عوارض صادراتی تا ابتدای خرداد ۱۴۰۱ بوده و بعد از این تاریخ، اخذ عوارض توسط گمرک خلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار در این خصوص است.

عوارض صادراتی کالاهای صنایع معدنی لغو شد

گفتنی است اخذ عوارض صادراتی پلکانی از مواد معدنی و محصولات فولادی و معدنی از ۷ اردیبهشت و اخذ عوارض از محصولات پتروشیمی از ۲۴ فروردین امسال طی بخشنامه‌های جداگانه ای از سوی دفتر مقررات صادرت و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک ابلاغ شده بود.

اخذ عوارض صارداتی پلکانی از مواد اولیه معدنی، صنایع معدنی و فولادی، انتقادات معدن‌داران، صاحبان صنایع معدنی و فولاسازان کشور را در پی داشت و پیش از این، وزارت صمت طی ۲ مرحله اقدام به اصلاح و حذف عوارض صادراتی برخی مواد و محصولات معدنی و فولادی کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =