شهید قندی نود ارومیه

کمیته استیناف رای نهایی دو پرونده جنجالی نود ارومیه در لیگ دو را صادر کرد که این اساس بازی پرحاشیه شهید قندی و نود ارومیه باید تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، لیگ دو فوتبال ایران همواره حواشی زیادی داشته و بازی‌های این رقابت به خصوص در هفته‌های آخر به جنجال کشیده می‌شود. در سال جاری نیز این حواشی ادامه داشت و تقریبا در یک طرف این حواشی تیم نود ارومیه ایستاده بود.

اگرچه صعود تیم‌های شاهین بندرعامری و چوکا تالش به لیگ آزادگان قطعی شده، اما در گروه دوم سه تیم ون‌پارس نقش‌جهان، نود ارومیه و خلیج فارس ماهشهر برای حضور در رده دوم و پلی‌اف رقابت نزدیکی دارند. از همین روی و به دلیل احتمال تبانی در این لیگ پرحاشیه ادامه مسابقات موقتا متوقف شده بود و همه تیم‌ها منتظر احکام کمیته استیناف بودند.

در یکی از بازی‌های جنجالی این فصل میان نود و شهید قندی یزد بازی به دلیل حواشی به وجود آمده نیمه تمام رها شد. این مسابقه در ابتدا با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر به سود نود اعلام شد اما نماینده یزد با ارائه مستندات قوی توانست کمیته استیناف را مجاب به شکستن این حکم کند و دستور تکرار بازی صادر شد.

در اطلاعیه فدراسیون در این خصوص آمده: «در خصوص تجدید نظر خواهی باشگاه شهید قندی یزد نسبت به رای کمیته انضباطی که به موجب آن حکم بر بازنده اعلام شدن تیم فوتبال شهید قندی یزد با نتیجه ۳ بر صفر در مقابل تیم فوتبال نود ارومیه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به لحاظ عدم برگزاری مسابقه به جهت تامین امنیت این دیدار و پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال محکوم شده بود، کمیته استیناف اعلام کرد شرح ماوقع چنین بوده است که علی رغم تشکیل جلسه هماهنگی و لزوم تأمین امنیت بازی از طرف نیروی انتظامی محل , ولیکن با عدم حضور نیروی انتظامی و امکان انجام بازی میسر نمی شود. بند ۱۱ ماده ۱۳ آئین نامه اجرایی مسابقات اشعار می دارد در صورتی که عدم برگزاری مسابقه ناشی از عدم حضور نیروی انتظامی باشد. سازمان لیگ مسابقه مذکور را لغو و بازی را در زمین بی طرف برگزار می نماید و کلیه هزینه های تیم میهمان بر عهده میزبان می باشد از طرف ریاست سازمان لیگ به دبیر کل فدراسیون اعلام می شود».

برهمین اساس بازی شهید قندی و نود باید در زمین بی طرف تکرار شود که این نتیجه برای سایر تیم‌هایی که برای کسب رتبه دوم و صعود به پلی آف تلاش می‌کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

نود که فصل پرحاشیه‌ای را سپری کرده یک بازی نیمه تمام دیگر نیز با پاس همدان داشت که نماینده ارومیه مسئول این اتفاق شناخته شد و سه بر صفر بازنده شده بود. تقاضای استیناف خواهی نودی‌ها در خصوص این بازی رد شد و فقط جرایم نقدی اشخاص خاطی نصف شد تا در عمل همه چیز به ضرر نود در لیگ دسته دوم ایران در جریان باشد.

همچنین در هفته‌های گذشته بازی نود ارومیه و ون‌پارس نقش جهان در ارومیه با سنگ و بطری پراکنی تماشاگران همراه شد، اما این بازی با وجود تمام حواشی و اتفاقات علیه ون پارس به شکل کامل برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =