• ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
  • کد خبر: 25430
  • readingTime: ۳ دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران

با لغو بازی دوستانه ایران و کانادا سرنوشت اردوی تدارکاتی تیم ملی در فیفادی پیش روی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و مشخص نیست که آیا بازی دوستانه مناسبی تدارک دیده می‌شود یا خیر.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران پس از هر صعود به جام جهانی، چه زودهنگام و چه لحظه آخری همواره در تدارکات و آماده سازی مشکلات عدیده‌ای داشته است. شاید به جرئت بتوان گفت که تیم ملی فوتبال ایران غیر از اولین حضور خود در جام جهانی ۱۹۷۸ که با برنامه‌ریزی دقیق حشمت مهاجرانی صورت گرفت، برای دوره‌های بعدی هیچگاه تدارک مناسبی نداشته است.

تیم ملی فوتبال ایران همیشه در آستانه جام جهانی قربانی تصمیمات و مشکلات فدراسیون فوتبال ایران شده و حتی با وجود نسل‌های طلایی چون ۹۸ و ۲۰۰۶ که شرایط رنکینگ تیم ملی هم مناسب بوده، هیچگاه نتوانسته رقبای تدارکاتی خوبی پیش از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال داشته باشد. در سال جاری نیز فدراسیون فوتبال ایران ناتوان از برگزاری یک جلسه، میان زمین و آسمان گیر کرده و حواسش به مجمع انتخاباتی است.

داستان جام جهانی ۲۰۲۲ با دیگر جام‌های جهانی متفاوت است، تیم ملی در این رقابت‌ها زودهنگام‌ترین صعود خود را جشن گرفت و از طرفی این رقابت‌های در یکی از کشورهای همسایه ایران یعنی قطر برگزار می‌شود. میزبانی قطر یک فرصت ویژه برای ایران است، زیرا تیم‌های خوب بسیاری هستند که برای آشنایی با شرایط آب و هوایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس اردوی تدارکاتی برگزار می‌کنند و ایران نیز می‌تواند حریف تمرینی خوبی برای آن‌ها باشد.

سرنوشت تیم ملی در فیفادی چه می‌شود؟

اما مسئولان فدراسیون بدون رئیس فوتبال ایران به این فرصت‌ها نیز نگاه نکردند تا عربستان، ژاپن و کره جنوبی برای فیفادی پیش روی با تیم‌هایی چون برزیل، شیلی، پاراگوئه و کلمبیا بازی کنند و سر ایران بی کلاه بماند.

البته شرایط تیم ملی فوتبال ایران نیز تا همین یک هفته پیش تقریبا رویایی بود که این خانه آرزوها نیز فرو ریخت. طبق اعلام قبلی قرار بود تا تیم ملی فوتبال کشورمان به کانادا برود و با تیم ملی این کشور بازی دوستانه برگزار کند. این بازی از هر لحاظ برای تیم ملی عالی بود، زیرا کانادا نزدیکترین فوتبال به حریف مستقیم ما در جام جهانی یعنی تیم ملی فوتبال آمریکا را بازی می‌کند.

همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تیم ملی در زمان حضور خود در کانادا قرار بود در بازی دوستانه به مصاف یکی از تیم‌های خوب آمریکا جنوبی که در جام جهانی نیز حضور دارد برود؛ این تیم اکوادور بود که توانست در آمریکای جنوبی شگفتی‌ساز شود و بالاتر از رقبایی چون پرو، کلمبیا و شیلی به جام جهانی راه پیدا کند.

این کاخ آرزوها هم عمری نداشت و از همان روزهای اول با واکنش‌های چهره‌های سیاسی همراه بود، واکنش‌های منفی زیادی در کانادا که ابتدا بازی ایران و اکوادور را لغو کرد و در آستانه سفر ملی‌پوشان به ترکیه برای اخذ ویزای کانادا، بازی اصلی نیز لغو شد تا شرایط همیشگی پا بر جا باشد. این روند همیشگی فوتبال ایران در بزنگاه‌های تاریخی است که بار دیگر تکرار شد.

سرنوشت تیم ملی در فیفادی چه می‌شود؟

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی خبر لغو بازی را شنید که برخی اعضای تیم و رئیس فدراسیون در ترکیه، برخی دیگر در فرودگاه، لژیونرها در تدارک سفر به ترکیه و نصف اعضای تیم ملی در ایران حاضر بودند. تیم ملی چند تکه ایران حالا باید هرچه زودتر متحد و یک دست به ایران باز گردد و برای فیفادی پیش روی از ۹ خردادماه آغاز می‌شود، برنامه‌ریزی کند.

پیش از آغاز جام جهانی تنها دو فیفادی در پیش روی است که یکی از آن‌ها را باید تقریبا از دست رفته بدانیم، مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد. طبق اعلام حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال، کاروان تیم ملی قرار است برای این مسابقات به قطر سفر کند و کمپ تمرینی خود را در آن‌جا راه بیاندازد.

استیلی شب گذشته در گفت‌وگویی عنوان کرد که با دو تیم در حال رایزنی و مذاکره هستند تا برای فیفادی پیش روی تیم ملی به مصاف آن‌ها برود؛ اگرچه استیلی اسمی از آن دو تیم نبرد، اما امیدواریم این بار دیگر خبری از تیم‌های بی‌کیفیت آسیایی همچون سوریه و ازبکستان نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =