پوستر نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران

نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد به مدت ۴ روز در مرکز همایش‌های سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه این همایش سران سه قوه، روسای اتاق‌ها و وزرای مرتبط، نمایندگان مجلس و مهمانانی از کشورهای خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه به مدت ۴ روز در مرکز همایش‌های سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

در این همایش علاوه بر سران سه قوه، روسای اتاق‌ها و وزرای مرتبط، نمایندگان مجلس و مهمانانی از کشورهای خارجی نیز حضور دارند.

هدف از برگزاری این همایش، شناسایی چالش‌های واگذاری‌ها برای تهیه سند جامع خصوصی‌سازی است که می‌تواند به بهبود کیفیت دارایی‌های تجاری دولت منجر شود.

در این همایش بین‌المللی سه روزه قرار است عملکرد خصوصی سازی طی ۲۰ سال گذشته با حضور مجریان و دست‌اندرکاران خصوصی‌سازی در سطح وزرای مربوطه و شرکت‌های مادر تخصصی در حوزه‌های مختلف قوانین و روندهای اثرگذار بر واگذاری‌های دولت نقد و بررسی قرار گیرد.

نفت، نیرو، پتروشیمی، بانک و بیمه، کشاورزی، صنعت، صنایع معدنی، راه و شهرسازی و خدمات از جمله حوزه‌هایی هستند که در این رویداد با برگزاری نمایشگاه به تشریح تجربیات و اقدامات صورت گرفته خود خواهند پرداخت.

در این همایش که همراه با برگزاری نمایشگاه خواهد بود علاوه بر حضور سران سه قوه و روسای اتاق‌ها و وزرای مرتبط در هیئت واگذاری میهمانانی از کشورهای آمریکا، برزیل، لهستان و ... نیز به ارائه مقاله می‌پردازند.

همچنین در کنار این همایش، ۱۵ نشست تخصصی برگزار می‌شود که نتایج پیش نشست‌های برگزار شده در سازمان خصوصی‌سازی طی چند ماه گذشته در آنها ارائه خواهد شد. در انتهای این پنل‌ها نیز گواهی به اعضا داده خواهد شد. البته در میان این نشست‌ها میهمانانی از کشورهایی چون آمریکا، برزیل، لهستان و ... به ارائه مقاله می‌پردازند.

رونمایی از سامانه یکپارچه واگذاری‌ها از دیگر برنامه‌های این رویداد بین‌المللی است.

نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران با حضور سران ۳ قوه برگزار می‌شود

حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، در نشستی خبری درباره برگزاری این همایش و نمایشگاه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در این همایش تصویر روشنی از ۲۰ سال تجربه واگذاری‌ها در کشور را ارائه دهیم. در روز اول این نشست، سند تحول مردمی که چند ماه گذشته توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد و در بخشی از آن به واگذاری‌ها اشاره شده است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه واگذاری‌ها را خواهیم داشت.

وی افزود: بخشی از سهام باقی مانده دولت در شرکت‌ها در نخستین جلسه هیئت واگذاری پس از این نشست مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تصمیمات این همایش در آن هیئت اعمال خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: تا زمانی که تکلیف سیاستگذاری و حاکمیت در اقتصاد کشور مناسب نباشد نمی‌توان به توفیق واگذاری‌ها دست یافت. تلاش می‌کنیم به صورت مصداقی در مورد آن‌ها در رویداد پیش رو به نتیجه برسیم. همایش پیش رو یک همایش تشریفاتی نیست و قرار است در آن عملکرد ۷۰۰ شرکت واگذار شده مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در آن تجربه ۲۰ساله واگذاری‌ها نقد و بررسی شود.

قربان زاده گفت: جان مایه این همایش این نکته خواهد بود که چه تغییری در برنامه خصوصی سازی در کشور در آینده خواهیم داشت تا مشکلاتی همچون عدم آماده سازی مناسب و روش‌های نامناسب واگذاری در آن وجود نداشته باشد و در نهایت باید به این نتیجه برسیم که این همایش منجر به رفع مشکلات دو دهه گذشته و شناسایی و تدوین نقشه راهی تحت عنوان درس عبرت و الگو برداری برای واگذاری‌های پیش رو شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =