تیم والیبال پیکان

تیم والیبال پیکان در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم تاراز قزاقستان رفت و توانست با شکست این تیم به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم والیبال پیکان ایران پس از برتری برابر اربیل عراق، در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۶ امروز، پنجشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم تاراز قزاقستان رفت که این تیم نیز در مرحله قبلی موفق به شکست ناخون راتچاسیمای تایلند شده بود.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

شرح بازی

دست اول (پیکان ۳۴ _ تاراز ۳۶): پیکان بازی را با ستارگان خود آغاز کرد، اما امتیاز اول این بازی را تاراز با دفاع عالی عبدالعزیز گرفت. سپس خود نیمیر جبران کرد و بازی را به تساوی کشاند و زرینی نیز برتری را با یک آبشار زیبا برای پیکان به ارمغان آورد. دو تیم بازی نزدیک و پایاپای خود را تا وقت استراحت فنی اول ادامه دادند و پیکان با برتری هشت بر ۷ به استراحت فنی رفت. در ادامه دو اشتباه متوالی از زرینی نتیجه بازی ۱۰ بر ۸ به سود تیم تاراز کرد تا شرایط برای پیکان دشوار شود. برتری دو امتیازی قزاق‌ها تا وقت استراحت فنی دوم ادامه داشت و این بازی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود تاراز دنبال شد. پس از این وقت استراحت اشتباهات پیاپی دیگر از بازیکنان پیکان اجازه نداد تا اختلاف امتیاز کاهش یابد و حتی حریف قزاق به برتری سه امتیازی در امتیاز هجدهم دست یافت.

دریافت‌های عالی بازیکنان تاراز روی سرویس‌های سرعتی پیکان یکی از دلایلی بود که برتری امتیازی این تیم قزاق در برابر پیکان برای مدت طولانی حفظ شد؛ اما پیکان در امتیاز ۲۳ توانست این اختلاف امتیاز را جبران کند و بازی را به تساوی بکشاند. پس از این تساوی، ماراتن دو تیم آغاز شد و تیم‌ها شانه به شانه یک امتیاز به یک امتیاز پیش رفتند، در این لحظات التهاب و حواشی نیز در بازی به اوج خود رسید تا بازی به جذاب‌ترین شکل ممکن پیش برود. در نهایت این دست ۵۰ دقیقه‌ای جذاب که تماشاگران دوست نداشتند تمام شود، با کسب امتیاز ۳۶ توسط استیمف به سود تاراز به پایان رسید.

دست دوم (پیکان ۲۵ _ تاراز ۱۷): در ابتدای این دست نیز دو تیم پایاپای پیش رفتند و بازی با نتیجه هشت بر هفت به سود تاراز وارد وقت استراحت فنی اول شد. دو تیم در دریافت و سرویس‌ها کم نقض و در دفاع روی تور کم فروغ بودند و شانه به شانه بازی را پیش رفتند. اما در ادامه بازیکنان پیکان نمایش بهتری داشتند و با بهبود عملکرد دفاعی خود توانستند اختلاف سه امتیازی ایجاد کنند و با برتری ۱۶ بر ۱۳ این دست وارد وقت استراحت فنی دوم شد. در ادامه نیز روند عالی پیکان ادامه داشت و بازیکنان نماینده ایران به خوبی برتری خود را به حریف دیکته کردند و توانستند با یک بازی کم اشتباه به راحتی این دست را پیروز شوند.

دست سوم (پیکان ۲۵ _ تاراز ۲۱): پیکان در این ابتدای این دست نیز تیم برتر میدان بود و با ارائه یک بازی کم اشتباه توانست برتری خود را به حریف دیکته کند. از طرفی بازیکنان تاراز هر چه از بازی می‌گذشت اشتباهات بیشتری داشتند و امتیازات بیشتری را از دست دادند. در این ست نیز وقت استراحت فنی اول با نتیجه هشت بر شش به سود پیکان فرا رسید. در ادامه شرایط تیم تاراز بهتر شد و توانست بازی را در امتیاز هشت به تساوی بکشد، اما باز هم کم دقتی بازیکنان قزاق در سرویس همچنین تیزهوشی بازیکنان پیکان اجازه نداد تا تاراز مثل دست اول برتری امتیازی به دست آورد. پیکان برتری دو امتیازی خود را تا وقت استراحت فنی دوم ادامه داد و پس از آن نیز تیم برتر میدان بود و با دریافت‌های خوب توانست ابتکار عمل را از حریف خود بگیرد. در امتیازات پایانی این دست، نیمیر عبدالعزیز مرد اول میدان بود و توانست با آبشارها و دفاع‌های روی تور بی نقص خود برتری پیکان را به چهار امتیاز افزایش دهد تا پیکان این دست را نیز به راحتی از حریف قزاق ببرد.

دست چهارم (پیکان ۲۵ _ تاراز ۱۷): همچون دو دست قبلی، این پیکان بود از ابتدای دست نبض بازی را در دست گرفت و اجازه عرض اندام به حریف نداد. آن‌ها از همان ابتدا برتری پنج امتیازی به دست آوردند و به وقت استراحت فنی اول رفتند. این برتری پیکان تا جایی پیش رفت که بازی با نتیجه ۱۶ بر ۹ به سود پیکان وارد وقت استراحت فنی دوم شد. تیم خسته و ناامید قزاق که تاب مقاومت برابر ستارگان پیکان را نداشت قافیه را باخت و این ست را با اختلاف امتیاز بسیار زیاد واگذار کرد تا علی‌رغم نمایش عالی در دست اول، بازنده این بازی باشد و از صعود به فینال باز ماند.

پیکان با پیروزی در این بازی به فینال رقابت‌ها صعود کرد و حریف آن‌ها نیز برنده بازی مقاومت شهداب ایران و سانتوری سانبردز خواهد بود. بازی فینال فردا ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =