تیم والیبال پیکان

تیم والیبال پیکان در مرحله اول پلی‌آف والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا به مصاف تیم اربیل عراق رفت و توانست در سه دست پیاپی حریف عراقی خود را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم والیبال پیکان تهران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به مصاف تیم اربیل عراق رفت. این بازی اولین بازی دو تیم در مرحله پلی‌آف رقابت‌ها بود، پیکان به عنوان صدرنشین گروه A مسابقات و اربیل عراق به عنوان قعرنشین گروه B به این مرحله از رقابت‌ها پای گذاشتند. پیکان پیش از بازی در تمامی بازی‌های مرحله گروهی برابر تیم گاز جنوبی عراق، سانتوری سانبرد و ناخون راتچاسیمای به برتری دست یافت و در مقابل حریف عراقی با سه باخت متوالی برابر شهداب ایران، الریان قطر و تاراز قزاقستان به این مرحله وارد شد.

پیمان اکبری و تیم پیکان در نهایت توانستند این بازی را در سه ست پیاپی پیروز شوند.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

شرح بازی

ست اول (پیکان ۲۵ _ اربیل ۱۳): پیکان در این بازی با لباس‌های سوم و قرمزرنگ خود پا به میدان گذاشت، پیمان اکبری بر خلاف بازی قبلی از ابتدای بازی با ترکیب اصلی خود و حضور ستارگانی همچون معروف،، انگاپت، موسوی و عبدالعزیز کار را آغاز کرد. پیکان بازی را مقتدرانه آغاز کرد و با نتیجه پنج بر صفر از حریف خود پیش افتاد، اما در نهایت اشتباه بازیکنان پیکان در سرویس امتیاز اول و دوم را برای اربیل به ارمغان آورد. روند عالی پیکان ادامه داشت و وقت استراحت فنی اول با برتری هشت بر سه این تیم فرا رسید. در ادامه بازیکنان اربیل تلاش زیادی برای جبران اختلاف امتیاز کردند، اما تلاش‌های آن‌ها بی‌ثمر بود و بازیکنان پیکان روی پاس‌های عالی معروف و آبشارهای غیر قابل دفاع انگاپت فاصله امتیازات خود با حریف را افزایش دادند و تا وقت استراحت فنی دوم اختلاف ۹ امتیازی ایجاد کردند. در نهایت پیکان به راحتی توانست در این ست به پیروزی برسد.

ست دوم (پیکان ۲۵ _ اربیل ۱۹): در این ست علی‌رغم اینکه اربیل نمایش نسبتا بهتری داشت، اما آن‌ها از دفاع حمله‌های پیکان عاجز بودند و در عبور توپ از مدافعان پیکان نیز ناموفق عمل کردند تا بار دیگر اختلاف امتیاز معناداری از همان ابتدا شکل بگیرد. پیکان که این ست را نیز با ستارگان خود آغاز کرد با اختلاف امتیاز پنج امتیازی به وقت استراحت فنی اول رفت. در ادامه ضریب اشتباهات بازیکنان پیکان زیاد شد و تیم اربیل توانست با استفاده از این فرصت، اختلاف امتیاز را به حداقل برساند. این اتفاق انگیزه را در تیم اربیل افزایش داد و آن‌ها توانستند برای اولین بار در بازی، به برتری برسند و ورق را برگردانند و ۱۱ بر ۱۰ از پیکان پیش بیافتند. اگرچه اربیل توانست برای دقایقی پایاپای پیکان امتیاز بگیرد، اما در ادامه بازیکنان پیکان به خود آمدند و توانستند با برتری امتیازی ۱۶ بر ۱۳ به وقت استراحت فنی دوم بروند. در ادامه بازی، انگاپت با کسب چهار امتیاز متوالی از سرویس‌های کم نقص خود مرد اول میدان بود و برتری در این ست را نیز به پیکانی‌ها هدیه داد.

ست سوم (پیکان ۲۵ _ اربیل ۱۴): اکبری در این دست وادی، شفیعی و زرینی را به میدان فرستاد و در ترکیب تیم خود تغییراتی را اعمال کرد. با این حال پیکان باز هم نبض بازی را در دست داشت و بدون هیچ زحمتی توانست اختلاف امتیاز چشم‌گیری از همان ابتدا ایجاد کند و در حالی وقت استراحت فنی اول بازی فرا رسید که پیکان با نتیجه هشت بر چهار از حریف پیش بود. این اختلاف دو برابری تا وقت استراحت فنی دوم ادامه داشت و پیکان با نتیجه ۱۶ بر ۸ به این وقت استراحت رفت. در نهایت پیکان توانست این ست را هم به راحتی پیروز شود تا در سه ست پیاپی حریف عراقی را شکست دهد.

گفتنی است، پیکان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها، فردا، پنجشنبه از ساعت ۱۶ باید با تیم تاراز قزاقستان دیدار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =