• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر: 25077
  • readingTime: ۴ دقیقه
وویوویچ

سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو قرار بود برای بهترین شدن بجنگیم، اما با شرایط فعلی تنها هدف ما قهرمانی جهان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وسلین وویوویچ، سرمربی تیم ملی هندبال ایران در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود اینکه یک مربی حرفه‌ای هستم با آن ذهنیت وارد ایران نشدم و با رابطه احساسی وارد شدم. ناگفته نماند فردی هستم که وقتی احساس خوبی از فرد متقابل می‌گیرم، می‌توانم این حس محبت را به طرف مقابلم منتقل کنم.

وی درباره انتظاری از هندبال ایران دارد گفت: زمان کمی در ایران بودم که بخواهم واقعیت هندبال ایران را بگویم. در اولین ورودم از اصفهان دیدن کردم حالا هم امکانات تهران را دیدم. ایران امکانات خوبی دارد. یکی از بزرگترین مزایای هندبال ایران این است که رئیس فدراسیون بسیار باانگیزه و به هندبال علاقه‌مند است. با هوشی که داشته یک قدم فراتر برداشت و من را انتخاب کرد که مزیت بزرگی است.

سرمربی تیم هندبال ایران با اشاره به لغو بازی‌های آسیایی تاکید کرد: متاسفانه بازی‌های آسیایی لغو شد و برای کشورهای اسلامی هم برنامه مشخصی نداریم. باید به یک تورنمنت برویم تا در مورد آن بگویم و اینکه جایگاه هندبال ایران کجاست. از گروه اول اردوی تیم ملی رضایت دارم و گروه دوم هم امروز وارد اردو شدند و بعد از پایان این اردو می‌توانم موارد را ارزیابی کنم.

وویوویچ در پاسخ به پرسشی درباره توقع فدراسیون هندبال ایران از او تصریح کرد: واقعا تنها قولی که از من خواسته‌اند این بوده که با تمام توان کار کنم. رزومه‌ام همه چیز را می‌گوید که می‌توانم کار مثبتی را برای تیم‌ها انجام دهم. در بازی‌های آسیایی هانگژو قرار بود برای بهترین شدن بجنگیم، اما با شرایط فعلی تنها هدف ما قهرمانی جهان است. زمان زیادی تا آن مسابقات داریم و می‌خواهم برنامه خوبی برای آن داشته باشیم تا بتوانیم در آن‌ پیشرفت کنیم. نمایش ما در مسابقات قهرمانی جهان باید نشان دهد که پیشرفت کرده‌ایم.

کار لژیونرها را رصد می‌کنم

وی درباره انگیزه خود برای قبول هدایت تیم ملی ایران توضیح داد: واقعا بسیاری این سوال را از من پرسیده‌اند که انگیزه‌ات چیست وقتی همه چیز را برده‌ای؟ اما من تا به حال با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه من است. همیشه بین انتخابم میان دو تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی که ندارد، دومی را انتخاب می‌کنم. چون اگر در اولی افتخاری کسب نکنی فاجعه است اما اگر با تیم دومی افتخار کسب کنی بسیار کار شما دیده می‌شود.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران در خصوص انتخاب دستیارانش در تیم ملی هندبال خاطرنشان کرد: بحث این نیست که یک باره از آسمان آمده باشم و همه چیز را تغییر دهم. می‌توانم از دستیارانم یاد بگیرم. کسی که بگوید دیگر نیازی به یادگیری ندارد دیوانه است. من به آنها و آنها به من می‌آموزند. زمانی که من به دستیارانم احترام بگذارم آنها هم به من احترام می‌گذارند و این رفتار متقابل است.

وویوویچ با اشاره به مشکلات مربوط به حضور لژیونرها در تیم ملی، تصریح کرد: من شاید اطلاعات بیشتری از سایر تیم‌ها دارم‌. در اسلوونی از ۲۰ بازیکن ۱۸ نفر لژیونر بودند. اسپانیا، فرانسه و آلمان هم همین شرایط را دارند و ایران به نسبت آنها لژیونر کمتری دارد و حدود ۱۵ نفر هستند. من کار لژیونرها را رصد می‌کنم و با آنها در تماس هستم و می‌دانم انگیزه بازی در تیم ملی و دفاع از نام کشور و پرچم خود را دارند. برای بازیکنی که با تمام وجود علاقه دارد برای کشورش بازی کند درهای تیم ملی را برای آنها باز می‌گذارم‌.

باید رابطه تنگاتنگی بین رئیس فدراسیون و سرمربی باشد

وی افزود: کاری به معیارهای سرمربیان قبلی ندارم. همه بازیکنان برای من یکسان هستند و تقسیم‌بندی بازیکن لژیونر و داخلی و یا جوان و باتجربه را قبول ندارم. معیار من فقط بازیکن خوب و بد است و اگر ارزیابی کنم هر کسی جزو بازیکن خوب باشد در تیم ملی جا دارد.

سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران در پاسخ به این سوال که سبک و سیاق هندبال ایران به کدام کشور اروپایی شباهت دارد، گفت: تا جایی که می دانم به هیچ کدام شباهت ندارد و متفاوت است. در کل باید بگویم بر اساس آنچه در لیگ دیدم هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد. در بحث سرعت و ریتم بازی، آمادگی جسمانی و تکنیک‌ها و آرامش در حمله باید کار کرد تا پیشرفت کنیم.

وویوویچ درباره درخواست‌های خود از فدراسیون گفت: برای این موضوع کلیدی‌ترین موضوع، رابطه خوب و تنگاتنگ بین رئیس فدراسیون و سرمربی است که برقرار است. شرایط تمرینی که همیشه می‌تواند بهتر شود. به مشکلات اقتصادی آگاهم و می‌دانم که کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کند. تیم ملی همه خانواده هستیم که در قالب یک تیم هستیم. من پدر این خانواده هستم و وظیفه دارم منصف باشم. اعضا هم باید بدانند حرف آخر را در خانواده پدر می زند و من این شیوه را اجرا می‌کنم‌.

وی با اشاره به جثه بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ برتر نیز گفت: از یک زمانی به بعد هندبال به سمت فیزیکی شدن، بازیکن قوی جثه و بلند قد پیش رفت اما کشورهایی مثل پرتغال، هلند و ایسلند بازیکنان بلند قد و قوی ندارند. شاید برتری فیزیکی و جثه و قدرت بازیکن مهم باشد ولی در مقابل ما بازیکنان تکنیکی و باهوش را داریم. بازیکنان ایران از نظر قد و جثه به اندازه کافی توانایی دارند. سه چهار بازیکن بلند قامت و قوی جثه در دفاع و داشتن بازیکنان سریع باهوش در حمله کافی است.

سرمربی تیم ملی هندبال افزود: شاید من بتوانم ۱۰ ماه هم از این موضوع گله و شکایت کنم که وضعیت جسمانی بازیکنان خوب نیست اما من این‌گونه رفتار نمی‌کنم. من واقع گرا هستم و با همان ظرفیت کار را ادامه می‌دهم تا با همان ظرفیت کار را پیش ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =