تیم والیبال پیکان

تیم والیبال پیکان ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به مصاف تیم ناخون تایلند رفت و توانست این تیم را از پیش روی بردارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم والیبال پیکان در آخرین دیدار خود در مرحله رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم ناخون راتچاسیمای تایلند رفت. پیکان با کسب دو برد در بازی‌های قبلی خود صدرنشینی خود را قطعی کرده و این بازی برای نماینده ایران تدارکاتی محسوب می‌شد. در نهایت پیکان توانست این بازی را با نتیجه سه بر یک پیروز شود.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

شرح بازی

دست اول (پیکان ۲۵ _ ناخون ۲۳): پیکان بر خلاف دو بازی قبلی، در ابتدای این بازی از بازیکنان خارجی و ستاره‌های خود استفاده نکرد و اکبری ترکیبی از بازیکنان جوان‌تر را به میدان فرستاد. آن‌ها نیز از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز قابل توجه چهار را ایجاد کنند، اما پس از وقف استراحتی که تایلندی‌ها درخواست کردند این اختلاف به حداقل رسید. در ادامه بار دیگر پیکان عملکرد بهتری داشت و با نتیجه ۸ بر شش به سود پیکان وقت استراحت فنی اول فرا رسید. برتری پیکان در ادامه این ست هم ادامه داشت و آن‌ها توانستند به راحتی اختلاف امتیاز خود را با حریف حفظ کنند، اگرچه برای دقایقی خطاهای بازیکنان پیکان نزدیک بود برای این تیم خطرساز شود. با این حال پیکان با کسب امتیاز ۱۶ و اختلاف چهار امتیازی وارد وقت استراحت فنی دوم شد. در ادامه تیم ناخون تلاش زیادی کرد و توانست اختلاف امتیاز را کم کند، اما پیکانی‌ها با هشیاری خود و تغییرات اکبری در بازی این ست را از آن خود کردند.

دست دوم (پیکان ۲۳ _ ناخون ۲۵): ابتدای این ست با یکی دو اشتباه بازیکن پیکان و برتری ناخون همراه بود، اما با دفاع خوب روی تور تشکری این اشتباهات جبران و برتری برای پیکان به دست آمد. اما باز هم ضریب اشتباهات بازیکن جوان پیکان زیاد شد تا وقت استراحت فنی اول با برتری دو امتیازی نماینده تایلند به دست آید. بازی نزدیک دو تیم تا میانه‌های این دست ادامه داشت و دو تیم شانه به شانه هم پیش می‌رفتند؛ در نهایت پیکان با کسب شانزدهیم امتیاز و برتری یک امتیازی بازی را وقت استراحت فنی دوم رساند. در ادامه ناهماهنگی و اشتباهات در تیم پیکان به اوج خود رسید و ناخون در امتیاز ۲۲ یک اختلاف امتیاز سه امتیازی ایجاد کرد. بازیکنان پیکان در امتیازات آخر این دست به آب و آتش زدند، اما تلاش آن‌ها کافی نبود و این دست به سود ناخون به پایان رسید.

دست سوم (پیکان ۲۵ _ ناخون ۱۸): پیکان از ابتدای این دست تیم بهتر میدان بود و با عملکرد کم اشتباه و کم نقص خود اختلاف پنج امتیازی ایجاد کرد و به وقت استراحت فنی اول رفت. در ادامه نیز بازیکنان پیکان در دریافت‌ها عالی ظاهر شدند و با آبشارهای ثمر بخش توانستند برای مقطعی در بازی اختلاف امتیاز را دو رقمی کنند و با نتیجه ۱۶ بر ۶ وقت استراحت فنی دوم فرا برسد. پیکان این ست را نیز بدون استفاده از بازیکنان خارجی و ستاره‌هایی همچون معروف و موسوی توانست به برتری دست یابد تا در ست شماری نیز یک ست از حریف پیش بیافتد.

دست چهارم (پیکان ۲۵ _ ناخون ۱۳): پیمان اکبری، سرمربی پیکان در ابتدای این دست هم تغییری در تیمش ایجاد نکرد تا این تیم بدون هیچ تغییر بازیکنی از ابتدای بازی وارد این ست شود. در این ست هم پیکان آغاز بهتری داشت و توانست اختلاف دو امتیازی ایجاد کند و بازی به وقت استراحت فنی اول وارد شود. عملکرد کم نقص پیکان ادامه داشت و پسران ایرانی توانستند نبض بازی را در دست بگیرند و یک اختلاف هفت امتیازی در امتیاز شانزدهم ایجاد تا وقت استراحت فنی دوم نیز به سود پیکان رقم بخورد. در ادامه نیز پیکان توانست در روز نیمکت نشینی ستاره‌ها و بازیکنان سرشناسش به راحتی حریف تایلندی را از پیش روی بردارد.

با این نتیجه پیکان صدرنشین خود در گروه A رقابت‌ها را قطعی کرد و باید فردا در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم دوم گروه B رقابت‌ها برود. حریف پیکان یکی از دو تیم مقاومت شهداب ایران و تاراز قزاقستان خواهد بود که بازی این دو تیم نیز از دقایقی دیگر آغاز خواهد شد و پیکان به مصاف بازنده این دیدار خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =