تیم والیبال پیکان

تیم والیبال پیکان ایران به مصاف تیم سانتوری سانبردز ژاپن رفت و توانست سه بر یک این تیم را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم والیبال پیکان در دومین بازی خود در مرحله گروهی والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تهران و در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، به مصاف سانتوری سانبردز ژاپن رفت. دو تیم روز گذشته و در هفته اول رقابت‌ها توانستند با نتیجه سه بر صفر برابر رقبای خود به برتری دست یابند و مشترکا در رده اول گروه A رقابت‌ها قرار بگیرند.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

شرح بازی

دست اول (پیکان ۲۲ _ سانتوری ۲۵): پیکان با تمام قوا و حضور ستارگانی همچون معروف، موسوی، شفیعی، انگاپت و نیمیر عبدالعزیز پا به میدان گذاشت تا برابر ستارگان حریف که به تازگی موزرسکی معروف را به نیز به خدمت گرفتند، عرض اندام کند. در ابتدای ست دو تیم شانه به شانه هم پیش رفتند و هیچ تیمی نمی‌توانست اختلاف امتیازی ایجاد کند. دفاع قوی حریف ژاپنی کار را برای پیکان سخت کرده بود و آبشارهای نیمیر و انگاپت به سختی از دستان قدرتمند موزرسکی و یارانش رد و تبدیل به امتیاز می‌شد. وقت استراحت فنی اول با نتیجه هشت بر شش به سود سانتوری فرارسید. در ادامه دفاع عالی ژاپنی‌ها اختلاف امتیاز به چهار افزایش داد تا پیمان اکبری مجبور به درخواست وقت استراحت شود، پس از این وقت استراحت پیکانی‌ها به خود آمدند و اختلاف به حداقل کاهش دادند تا این بار مربی ژاپنی درخواست وقت استراحت دهد.

اما این وقفه ژاپنی‌ها کارساز نبود و انگاپت با درخشش خود در خط سرویس بازی را به تساوی کشاند. در ادامه با درخشش زرینی و نیمیر برتری سه امتیازی برای پیکان به دست آمد و وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود پیکان فرارسید. در ادامه ژاپنی‌ها عملکرد بهتری داشتند و توانستند در امتیاز ۱۷ بازی را به تساوی بکشند. دو تیم تا امتیاز ۲۱ پایاپای پیش رفتند و موزرسکی توانست امتیاز ۲۲ را برای تیم ژاپنی به دست آورد و برتری را به آن‌ها هدیه کند، در ادامه نیز عیدالعزیز دفاع شد تا ۲۳ بر ۲۱ سانتوری پیش بیافتد تا اکبری از دومین وقت استراحت خود استفاده کند. این وقفه هم برای پیکان فایده نداشت و پیکان دست اول را ۲۵ بر ۲۲ واگذار کرد.

دست دوم (پیکان ۲۵ _ سانتوری ۱۹): در این دست پیکان کار را بهتر آغاز کرد و توانست با عملکرد خوب در دریافت‌های پشت زمین به برتری امتیازی برسد، اما با این حال بازیکنان پیکان از دفاع موزرسکی عاجز بودند و آبشارهای این بازیکن بلند قد یکی پس از دیگری در زمین پیکان می‌نشست. در ادامه این پیکان بود که سریع‌تر به امتیاز هشت رسید با برتری یک امتیازی به وقت استراحت فنی اول رفت. پس از این وقت استراحت، پیکان توانست با انسجام تیمی بهتر در روی تور اختلاف امتیاز خود با حریف را به چهار امتیاز افزایش دهد، در این لحظات آبشارها نیمیر به کمک تیم اکبری آمد و توانست برتری را به پیکان دهد.

حرکات ترکیبی انگاپت و عبدالعزیر در این دست برای پیکان بسیار کارساز بود و توانست ابتکار عمل را از مدافعان روی تور سانتوری بگیرد. از طرفی مدافعان پیکان برای دقایقی توانستند موزرسکی را مهار و حریف خود را فلج کنند. اما این مهار دوام زیادی نداشت و فوق ستاره دنیای والیبال بالاخره راهی برای عرض اندام پیدا کرد. در ادامه بازی با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود پیکان وارد وقت استراحت فنی دوم شد. پس از این وقفه، بازی با سرعت بالا و بسیار جذاب و دیدنی دنبال شد، دو تیم با اتکا به ستارگان خود توانستند لحظات جذابی را خلق کنند، اما برنده این جدال‌ها انگاپت بود. این ستاره فرانسوی با پاس‌ها، دریافت‌ها و آبشارهای خود تفاوت‌ها را رقم زد و برتری پنج امتیازی برای پیکان به دست آمد. سفید پوشان ایرانی در نهایت این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند تا بازی به تساوی بکشد.

دست سوم (پیکان ۲۵ _ سانتوری ۱۹): در ابتدای این ست دو تیم پایاپای با یکدیگر پیش می‌رفتند و هر امتیاز با یک امتیاز از حریف پاسخ داده میشد. اما سرویس‌های زرینی و اشتباهات سریالی بازیکنان سانتوری برتری سه امتیازی به پیکان داد و بازی با نتیجه هشت بر پنج وارد وقت استراحت فنی اول شد. در ادامه ضریب اشتباهات بازیکنان سانتوری و خستگی بازیکنان اصلی این تیم باعث شد تا ستاره‌های پیکان ایران بتوانند به برتری پنج امتیازی دست پیدا کند. در این دست انگاپت همچون الماس در زمین می‌درخشید و یکی پس از دیگری توپ را برای پیکان تبدیل به امتیاز کرد.

با افزایش اختلاف امتیاز به ۷، سرمربی سانتوری مجبور به درخواست وقت استراحت شد تا بلکه با وقفه‌ای در بازی بتواند روند امتیازگیری پیکان را قطع کند. اما این وقفه هم فایده نداشت و وقت استراحت فنی دوم با برتری ۱۰ امتیازی پیکان فرا رسید. در ادامه این دست اگرچه سانتوری عملکرد بهتری نشان داد، اما حریف پیکان نبود و نماینده ایران به راحتی پیروز این دست شد.

دست چهارم (پیکان ۲۵ _ سانتوری ۲۱): این ست را نیز پیکان بهتر آغاز کرد و توانست با ارائه یک نمایش کم نقص نبض بازی را در اختیار گیرد. آبشار زیبای زرینی در این ست پیکان را به امتیاز هشت رساند تا اولین وقت استراحت فنی با برتری سه امتیازی پیکان فرا برسد. در ادامه حریف ژاپنی که چیزی برای از دست دادن نداشت با درخشش ماساکی اویا و موزرسکی توانست اختلاف امتیاز را کاهش دهد، اما پیکان نیز با اتکا به ستارگان خود بار دیگر اختلاف امتیازی ایجاد کرد و اجازه نداد تا حریف ژاپنی خودش را نزدیک کند.

در این دست هماهنگی بین انگاپت و بازیکنان پیکان همچون معروف و موسوی بهتر شده و این هماهنگی تیم پیکان را غیر قابل مهار کرده بود. سرویس و به دنبال آن پاس بی‌نظیر انگاپت امتیاز ۱۶ را برای پیکان به ارمغان آورد و این ست با برتری پنج امتیازی نماینده ایران وارد وقت استراحت فنی دوم شود. در ادامه موزرسکی بار دیگر درخشید و توانست اختلاف امتیاز را به دو امتیاز کاهش و امید را به اردوی سانتوری بازگرداند. اما پیمان اکبری با ایجاد وقفه در بازی روند خوب تیم ژاپنی را قطع کرد و بار دیگر اختلاف امتیاز به چهار افزایش داد. در نهایت پیکان این دست را برد تا بازی را نیز با نتیجه سه بر یک پیروز شود.

گفتنی است، آخرین بازی پیکان در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا فردا، دوشنبه از ساعت ۱۶ به مصاف ناخون راتچاسیمای تایلند خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =