یارانه

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، داریوش ابوحمزه، در پاسخ به سوالات برخی از اصحاب رسانه و شهروندان درباره یارانه‌ها در لایوی اینستاگرامی در خصوص نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه جدید اظهار داشت: سازمان هدفمند سازی برای افرادی که پیش‌تر، از دریافت یارانه انصراف داده بودند و یا تازه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند و یا به هر دلیلی جاماندگان دریافت یارانه هستند طی روزهای آینده سامانه‌ای را در نظر خواهد گرفت تا جاماندگان یارانه‌ در آن ثبت نام کنند.

وی افزود: پس از آن اطلاعات ثبت نام شدگان سنجیده می‌شود و اگر جزء دهک ۱۰ نباشند، به آنها یارانه اختصاص خواهد گرفت.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص چرایی عدم واریز یارانه برای افرادی که قبلا یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می کرده و این بار از دریافت یارانه ۳۰۰ و یا ۴۰۰ هزار تومانی باز مانده اند، ابراز داشت: برای ۹۰ درصد افرادی که تا پیش از سیاست جدید دولت، یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، یارانه جدید واریز شده است مگر آنکه جزء دهک ۱۰ بوده‌اند و یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند که اکنون یارانه جدید برایشان واریز نمی‌شود.

وی در خصوص ثبت شکایات نسبت به دهک خانوارها نیز گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره تماس ۶۳۶۹ و یا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و یا سایت "حمایت" http://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را نسبت به اینکه اشتباها دهک ۱۰ تشخیص داده شده‌اند، ثبت کنند.

ابوحمزه تصریح کرد: ورود به سایت حمایت و ثبت مشخصات در آن به معنی ثبت اعتراض است و اعتراض افراد به صورت سیستمی بررسی می‌شود.

وی در خصوص قطع یارانه برخی از افردای که برای محل کار و یا خیریه از حساب شخصی خود استفاده می کنند و یارانه این افراد قطع شده است نیز افزود: در این زمینه باید توجه داشت که استفاده از حساب شخصی برای امور خیریه و یا شرکت پذیرفته نیست و خیریه و یا شرکت باید حساب جداگانه داشته باشند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این افراد نیز می‌توانند از راه‌های یاد شده اعتراض خود را ثبت کنند و در بازه زمانی که به این افراد اختصاص می‌دهیم، مدارک خود را ارائه دهند و این انتظار را داریم که تا آن موقع حساب‌هایشان را تفکیک و مسائل خود را حل کنند.

وی در خصوص روند پرداخت یارانه ها در سال جاری نیز ابراز داشت: پرداخت بعدی به همین منوال و مقدار است، اما ممکن است مدل آن از حالت نقدی به حالت تخفیف در خریدروی کالاها تغییر کند که اگر این سیاست اجرا شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =