تساوی یک بر یک سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران

عکس:مجتبی جهان بخش

تیم فوتبال سپاهان توانست پرسپولیس را شکست دهد و بدین ترتیب قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران قطعی شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر، امروز، شنبه از ساعت ۲۱:۵۰ در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس رفت.

این بازی در نهایت با برتری دو بر یک سپاهان به پایان رسید تا فاصله دو تیم در جدول رقابتها به دو امتیاز کاهش یابد؛ اما برنده واقعی این بازی استقلال تهران بود که با این نتیجه قهرمانی را در مشت‌های خود دید.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، فرشاد احمدزاده، محمد کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، سروش رفیعی (دقیقه ۸۶_ گیورگی گولسیانی)، سید محمدرضا حسینی (دقیقه ۸۰_ میلاد جهانی)، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو .
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی (دقیقه ۳۶_ علیرضا ابراهیمی)، علی نعمتی، رامین رضاییان (دقیقه ۷۳_ سیامک نعمتی)، علی شجاعی (دقیقه ۷۳_ سعید آقایی)، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان (دقیقه ۵۷_ مهدی عبدی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شرزود تیمورف (دقیقه ۵۷ _ حامد پاکدل).
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

گل‌ها: محمد نژادمهدی و سجاد شهباززاده (سپاهان)، علی نعمتی (پرسپولیس).

شرح گل

دقیقه ۳۶؛ محمد نژادمهدی (سپاهان یک _ پرسپولیس صفر): نورافکن سانتر کرد، توپ برگشتی به حسینی رسید، حسینی شوت زد و توپش در میانه راه به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد و روی پای نژادمهدی افتاد، مدافع جلوکشیده سپاهان نیز با یک ضربه محکم توپ را به دروازه لک فرستاد.

دقیقه ۴۹؛ سجاد شهباززاده (سپاهان دو _ پرسپولیس صفر): سانتر بلند سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی با اشتباه حامد لک در توپگیری و اثرگذاری سجاد شهباززاده وارد دروازه پرسپولیس شد.

دقیقه ۸۲؛ علی نعمتی (سپاهان دو _ پرسپولیس یک): ارسال خوب بازیکن پرسپولیس با ضربه سر خوب نعمتی و از زیر دستان مظاهری به گل تبدیل شد.

گزارش بازی

نیمه اول: بازی در دقایق ابتدایی کم افت و خیز دنبال شد و غیر از چند سانتر از رامین رضاییان اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد. پرسپولیس در این دقایق اصرار زیادی برای نفوذ از سمت راست خود داشت و به ارسال‌های بازیکنانش دل بسته بود که این نقشه با حضور به موقع نورافکن و احمدزاده راهی به جایی نبرد. ضربه حسینی به تیر دروازه پرسپولیس در دقیقه ۱۹ یخ بازی را شکست و پس از این صحنه سپاهان سوار بر بازی شد و چندین و چند موقعیت خطرناک روی حرکات‌ ترکیبی به دست آورد که با بی دقتی مهاجمان تبدیل به گل نشد. پرسپولیس نیز روی ضد حملات و پرس‌های سنگین از بالا توانست چندباری خود را به محوطه جریمه سپاهان برساند که این حرکات حاصلی نداشت. نمایش برتر سپاهان در دقیقه ۳۶ آن‌ها را به گل اول این بازی رساند تا بالاخره قفل دروازه‌ها بشکند.

نیمه دوم: سپاهان در ابتدای نیمه مربیان نمایش بهتری داشت و توانست در همان دقایق ابتدایی نیمه به گل دوم خودش برسد. پس از این گل پرسپولیس چند تعویض انجام داد و توانست سپاهان را به عقب براند، طلایی پوشان نیز تمرکز خود را روی دفاع و ضد حملات گذاشتند و توانستند بازی را به خوبی کنترل کنند. در این دقایق نیز سپاهان روی ضد حملات زهردار ظاهر شد و می‌توانست گل‌های بیشتری نیز به ثمر برساند که با بی دقتی مهاجمان این اتفاق رخ نداد. در ۱۰ دقیقه پایانی پرسپولیس فشار حملات خود روی دروازه سپاهان را افزایش داد و توانست توسط نعمتی به گل برسد تا اختلاف به حداقل کاهش یابد. تمام بازیکنان سپاهان در این دقایق در زمین خودشان دفاع می‌کردند، اما بازی احساسی بازیکنان پرسپولیس و سانترهای بلند و بی هدف آن‌ها کار را برای مدافعان سپاهان آسان کرد.

دقایق حساس

*دقیقه ۳: ارسال بلند بازیکنان پرسپولیس بالاتر از مهاجمان این تیم در آغوش مظاهری آرام گرفت.

*دقیقه ۵: نفوذ حسینی و ضد حمله تند و تیز سپاهانی‌ها با هشیاری مدافعان پرسپولیس دفع شد.

*دقیقه ۱۵: پرسپولیس صاحب یک ضربه آزاد از جناح راست شد که ارسال رضاییان را مدافعان سپاهان برگشت دادند.

*دقیقه ۱۹: ضربه کات دار استثنایی حسینی از گوشه راست خط محوطه جریمه پرسپولیس به تیر دروازه لک برخورد کرد و راهی به چهارچوب نیافت.

*دقیقه ۲۶: پاس کات بک شهباززاده روی خط محوطه شش قدم به حسینی رسید، اما ضربه او با ایستادگی مدافعان میانی پرسپولیس راهی دروازه نشد.

*دقیقه ۲۷: شوت غافلگیر کننده تیمورف از میانه‌های زمین به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۰: ضربه مغانلو در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان با واکنش عالی لک راهی کرنر شد.

*دقیقه ۵۵: ضربه سر ابراهیمی روی کرنر ارسالی به تیر دروازه رشید مظاهری برخورد کرد.

*دقیقه ۶۴: پرسپولیس چسبیده به محوطه جریمه سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، این توپ را رضاییان به سمت دروازه سپاهان زد که مظاهری توپ را در آغوش کشید.

*دقیقه ۷۰: نفود عالی شهباززاده از سمت چپ و پاس کات بک او توپ را جلوی پای اسماعیلی‌فر انداخت که شوت این مدافع پیش کشیده با برخورد به مدافع پرسپولیس راهی کرنر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =