• ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
  • کد خبر: 24853
  • readingTime: ۱ دقیقه
معاون بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج، پیشگیری و تشخیص زودرس ناباروری، حمایت از مادران باردار و شیرده بی بضاعت و صاحب فرزند، ارائه  تسهیلات خدمات زایمان در ترویج زایمان طبیعی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، کمال حیدری روز چهارشنبه در یک نشست خبری مجازی در هفته سلامت (۱۷تا ۲۳ اردیبهشت) افزود: آموزش‌های پیش از ازدواج، پیشگیری و تشخیص زودرس ناباروری، حمایت از مادران باردار و شیرده بی بضاعت و صاحب فرزند، ارائه تسهیلات خدمات زایمان در ترویج زایمان طبیعی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت در جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۶۰ درصد از این قانون را بر عهده دارد و سایر دستگاه‌های نیز وظایفی برای آنها تعریف شده، که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

حیدری تصریح کرد: جمعیت از مهمترین دغدغه های کشور بوده و با توجه به اینکه میزان رشد جمعیت و فرزند آوری پایین بوده، امسال وزارت بهداشت به صورت ویژه به این موضوع پرداخته است.

به گفته وی، اکنون قرارگاه اداره جوانی و جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده و با توجه به اینکه بحث جمعیت به مقوله فرهنگی تبدیل شده باید به اهمیت فرزندآوری و امنیت روانی و فرهنگی جوانان توجه شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در قانون حمایت از خانواده در جهت حمایت از زوج‌های جوان برنامه‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته شده که خانواده‌های بی بضاعت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در دوران همه گیری کرونا فرزند آوری افزایش پیدا کرد، گفت: تک فرزندی از مهمترین دغدغه های ما است اکنون متوسط سن ازدواج حدود ۲۴ سال در جوانان است و باید برنامه های بهتری در راستای فرزندآوری زیاد و ازدواج آسان اجرایی کنیم.

حیدری افزود: بر اساس قانون جمعیت و فرزندآوری در پنج سال اول پس از ارزیابی وسیع افراد نیازمند مورد حمایت قرار می‌گیرند و باید برای تقویت برنامه‌ها و اجرای قانون کارهای مناسب از نظر بودجه‌ای انجام شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه ایجاد تسهیلات مناسب یکی از راه‌های فرزند آوری است، گفت: موضوعاتی مانند مسکن، آموزشی و مسائل معیشتی در قانون جوانی جمعیت آورده شده است.

حیدری با اشاره به اینکه جمعیت کشور کاهش یافته، اظهارداشت: باروری سالم و درمان ناباروری و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم و حمایت از ازدواج‌های دانشجویی طبق قانون از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است، معاونت بهداشت خط اول تماس با مردم بوده و انجام باروری سالم برعهده این معاونت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =