• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
  • کد خبر: 24781
  • readingTime: ۴ دقیقه
لیگ برتر هندبال؛
سپاهان ۲۳ _ شهید شاملی ۱۹/

تیم هندبال سپاهان در دومین بازی فینال لیگ برتر هندبال به مصاف شهید شاملی رفت و با کسب تساوی برابر این تیم، قهرمان ایران شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازی دوم از فینال لیگ‌برتر هندبال کشور امروز، دوشنبه از ساعت ۱۶ بین دو تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون برگزار شد. بازی اول این دو تیم با نتیجه ۲۳ بر ۱۹ به سود سپاهان به پایان رسید تا سپاهان شانس بیشتری برای کسب قهرمانی در بازی دوم داشته باشد. در نهایت بازی دوم نیز با نتیجه ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید تا سپاهان به عنوان قهرمان سی و چهارمین دوره لیگ برتر هندبال کشور معرفی شود.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

بازیکنان دو تیم

بازیکنان تیم سپاهان: مجتبی حیدرپور، میلاد قلندری، یاسین کبیریان‌جو، کامیار طاهری، محمد زمانی، محمد سیاوشی، هادی طالبی، محمد کیانی، محمدرضا صادقی، محمدرضا اورعی، محمدرضا امیری، وحید مسعودی، علیرضا کاظمی، سعید برهانی، شهاب صادق‌زاده و سعید پورقاسمی.
سرمربی: مجید رحیمی‌زاده

بازیکنان تیم شهید شاملی: محمدرضا کاظمی، کاظم جمعه‌پور، مهران رهنما، بهشاد فاتحی، محمدعلی قاسمی، محمد صفری، یونس بدیعی، مجتبی کرمیان، حامد حبیب‌زاده، فرزاد رستمی، محمد ایوبی، علی رحیمی، حسین رحمتی، یونس آثاری، امیرعباس سلطانی و علی کوهزاد.
سرمربی: محمدرضا رجبی

شرح بازی

نیمه اول: شهید شاملی که نیاز مبرم به پیروزی با تفاضل گل بهتر از چهار امتیاز داشت، در ابتدای بازی به آب و آتش زد، آن‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و با یک دفاع و قرص و محکم اجازه ندادند تا سپاهان در چند دقیقه ابتدایی بازی به گل برسند؛ آن‌ها اگرچه در دفاع موفق بودند، اما در حمله سد محکمی به نام محمد سیاوشی اجازه نداد تا این تیم به گل برسد. این بازی تا دقیقه ششم با نتیجه یک بر یک در جریان بود تا اینکه یک فرصت تک به تک برای سپاهان از دست رفت و توپ برگشتی وارد دروازه سپاهان شد تا بازی دو بر یک به سود کازرونی‌ها دنبال شود. رفته رفته شرایط سپاهان در بازی بهتر شود و برتری یک امتیازی به دست سپاهان افتاد تا نبض بازی در دست طلایی‌پوشان باشد. اما کازرونی‌ها نیز کوتاه نمی‌آمدند و همچون بازی رفت دو تیم شانه به شانه پیش می‌رفتند.

در دقایق میای این نیمه یک اشتباه در فاز دفاعی باعث شد تا تیم شهید شاملی با نتیجه شش بر پنج دست بالا را بگیرد، این اتفاق باعث شد تا کادرفنی سپاهان درخواست وقت استراحت دهد. پس از این وقت استراحت روی ایستادگی سپاهانی‌ها در دفاع، بار دیگر برتری به اصفهانی‌ها رسید و آن‌ها با یک امتیاز برتری را کسب کردند. سپاهان برای دو دقیقه در این نیمه و روی دستور داور با یک بازیکن کمتر بازی کرد که این اتفاق باعث شد تا بار دیگر برتری به دست شهید شاملی بیافتد و این تیم تنها یک امتیاز برتری کسب کند. بازی پایاپای دو تیم ادامه داشت و صادق‌زاده با یک شلیک مهار نشدنی گل دهم سپاهان را به ثمر رساند تا یک گل برتری این بار به سپاهان برسد. در فاز دفاعی، درخشش سیاوشی فرصت حمله به سپاهان داد و طلایی‌پوشان با اسفاده از این فرصت برتری را به دو گل افزایش دادند. این برتری سپاهان تا پایان نیمه ادامه داشت و طلایی پوشان در نیمه اول با برتری ۱۲ بر ۱۰ به رختکن رفتند.

نیمه دوم: این نیمه درحالی آغاز شد که شهید شاملی تنها ۳۰ دقیقه برای جبران نتیجه و سپاهان هم تنها ۳۰ دقیقه تا قهرمانی فاصله داشت. فرصت مالکیت سپاهان در ابتدای این نیمه برتری این تیم در امتیازات را به سه امتیاز افزایش داد. سپاهان که کار را با تعلیق دو دقیقه آغاز کرده بود، بار دیگر به دلیل خطای یکی از بازیکنانش مجبور شد تا دو دقیقه دیگر هم با یک بازیکن کمتر بازی کند، اما در همین شرایط نیز سپاهان گل چهاردهم خود را به ثمر رساند و برتری سه امتیازی خود را حفظ کرد. این برتری سپاهان باعث شد تا شهید شاملی رو به بازی انتحاری بیاورد و درصد خطاهای این تیم افزایش یابد، این بازی شهید شاملی باعث شد تا برتری سپاهان در شش دقیقه ابتدایی نیمه دوم به چهار امتیاز افزایش یابد.

حرکات انفرادی و زیبای بهشاد فاتحی‌زاده روی گل سیزدهم و چهاردهم شهید شاملی باعث شد تا بار دیگر امید و انگیزه به اردوی کازرونی‌ها بازگردد؛ اما در ادامه روند حملات این تیم، درخشش گلر سپاهان یعنی سیاوشی اجازه نداد تا اختلاف امتیاز کاهش یابد.  در میانه نیمه دوم اورعی از سپاهان اخراج شد و این فرصت به بازیکنان شهید شاملی رسید تا اختلاف به حداقل برسانند. در دقایق میانی نیمه دوم سرعت بازی به اوج خود رسید و شهید شاملی سعی داشت با استفاده از عنصر سرعت در حملات خود اختلاف را کاهش و به برتری دست یابد. اما بازیکنان سپاهان نیز در فاز هجومی به خوبی حاضر شدند و پس از دقایق حساسی که اختلاف به حداقل رسید، توانستند بار دیگر اختلاف امتیاز را به سه گل افزایش دهند. در دقایق پایانی بازی شهید شاملی به آب و آتش زد و توانست اختلاف را به حداقل کاهش دهد. اما در دقایق پایانی عکس‌العمل‌های دیدنی سیاوشی حکم قهرمانی سپاهان را امضا کرد و اجازه نداد بازی به تساوی بکشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =