محرم نویدکیا

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: سعی کردم در سپاهان تغییراتی ایجاد کنم تا تیمم در ساختار هجومی و دفاعی توازن برقرار باشد، در حالی که تیم‌ها در فوتبال ایران به ساختار دفاعی بیشتر اهمیت می دهد. در تمام لیگ‌های دنیا بدترین تیم‌ها بازی یک گل به ثمر می‌رسانند، اما در فوتبال ما بهترین تیم ها بازی یک گل به ثمر می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پس از تساوی یک گله تیمش برابر استقلال در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: دو نیمه متفاوت بازی داشت، نیمه اول استقلال در بهترین زمان ممکن به گل رسید و بهتر می‌توانست بازی اداره کند. در نیمه اول سعی کردیم از فضاها خوب استفاده کنیم، موقعیت های خوبی داشتیم و به گل رسیدیم. بعد از گل نیز موقعیت های بسیار خوبی داشتیم که می توانست بازی را به سود سپاهان کند.

وی ادامه داد: تا دقیقه ۵۵ و ۶۰ بازی به سمت ما بود، اما از این دقیقه به بعد استقلال مالکیت و گردش توپ بهتری داشت. بازیکنان ما خسته بودند و خیلی خوب نمی‌توانستیم از عقب بازی سازی کنیم. این خستگی باعث شد استقلال در این دقایق مرکز زمین را بهتر از ما اداره کند. در مجموع اواخر بازی هر دو تیم با احتیاط بیشتری بازی کردند و به نظر می‌آمد دو تیم از نتیجه رضایت داشتند. از طرفی به دلیل خستگی دفاع‌های چپ و راست سپاهان، با تعویض‌ها نتوانستیم روند بازی را تغییر دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره نفوذهای کمتر استقلال از کناره‌ها در این بازی و بسته بودن راه‌ها تاکید کرد: دوست دارم تیمم در ساختار حمله شرایط خوبی داشته باشد، اما در اوایل بازی با توجه به نوع بازی استقلال که توپ‌های بلند برای مهاجمان ارسال می‌کردند، سعی کردیم از فضاهای پشت مدافعان استفاده کنیم و مدافعان چپ و راست خود را عقب نگه داریم. امروز ساختار دفاعی خوبی داشتیم و پس از ضعف‌هایی که در آسیا وجود داشت این مشکل در حال برطرف شدن است. ساختار دفاعی تیمی ما امروز بهتر بود.

نویدکیا افزود: تعویض‌های دفاعی استقلال و تهاجمی سپاهان: اگر دفاع‌های چپ و راست و مرکزی ما خسته نبودند، تعویض ها قطعا به ما کمک می‌کرد. اما خستگی باعث شد تا پاس‌های خوبی از عقب به بازیکنان تعویضی نرسد و این تعویض‌ها به چشم نیاید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نتایج این تیم برابر استقلال منصفانه بوده یا خیر، تصریح کرد: هیچ وقت درباره انصاف یا شانس در فوتبال اعتقاد نداشتم. وظیفه ما ایجاد ساختار تیمی بر اساس اعتقاد خودمان است، تیم ما موقعیت سازی می‌کند و تبدیل به گل نمی‌شود؛ اگر تیمی موقعیت سازی نداشته باشد، آن زمان دچار مشکل است. سعی کردم در سپاهان تغییراتی ایجاد کنم تا تیمم در ساختار هجومی و دفاعی توازن برقرار باشد، در حالی که تیم‌ها در فوتبال ایران به ساختار دفاعی بیشتر اهمیت می دهد. در تمام لیگ‌های دنیا بدترین تیم‌ها بازی یک گل به ثمر می‌رسانند، اما در فوتبال ما بهترین تیم ها بازی یک گل به ثمر می‌رسانند.

سرمربی سپاهان درباره ادامه همکاری با سپاهان در فصل آینده توضیح داد: فوتبال به روز است و نمی‌شود برای آینده تصمیمی گرفت، من یک سال دیگر قرارداد دارم، اما باید پنج بازی آینده بگذرد و شرایط و آینده تیم را بررسی و سپس درباره ادامه همکاری باشگاه و من صحبت کرد.

نویدکیا در پایان گفت: تنها حسن این بازی حضور تماشاگران بود که انرژی مضاعف به دو تیم داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =