• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
  • کد خبر: 24441
  • readingTime: ۳ دقیقه
سپاهان و الدحیل

سپاهان ایران در آخرین دیدار آسیایی خود در برابر الدحیل قطر محکوم به پیروزی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در آخرین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ از ساعت ۲۱:۴۵ امروز، سه شنبه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رود. سپاهان برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار حساس و نفس‌گیر نخواهد داشت.

سپاهان روندی سینوسی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و علی‌رغم پیروزی برابر پاختاکور دو دیدار دوم خود برابر الدحیل و التعاون را با شکست پشت سر گذاشت. سپاهان بار دیگر و در هفته چهارم رقابت‌ها و با کسب تساوی برابر التعاون به روند امتیازگیری بازگشت و در بازی قبلی خود نیز توانست با گل دقیقه آخری شهباززاده سه امتیاز برابر پاختاکور به دست آورد تا همچنان اندک امیدی برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها داشته باشد.

الدحیل نیز در بازی قبلی خود توانست در یک دیدار جذاب و دیدنی و با نتیجه چهار بر سه میزبان این گروه یعنی التعاون عربستان را شکست دهد و صعود خود به عنوان صدرنشین گروه D رقابت‌ها را قطعی کند. در این بازی الدحیل سه بر یک از حریف عربستانی خود عقب بود، با گل‌های ادمیلسون و موئز علی توانست در دقایق پایانی به بازی برگردد و زمین مسابقه را سه امتیاز شیرین ترک کند.

در این گروه الدحیل ۱۲ امتیازی است و جایگاهش در رده اول تثبیت شده است. التعاون و سپاهان نیز هفت امتیاز دارند که به دلیل اعمال بازی رو در رو سپاهان در جایگاه سوم قرار گرفته و برای ورود به جدول تیم‌های دوم نیاز دارد که الدحیل را ببرد و التعاون در بازی آخر خود برابر پاختاکور امتیاز از دست بدهد. شانس صعود سپاهان در گروه تیم‌های دوم نیز اما و اگر بسیاری دارد و تنها یک معجزه می‌تواند تیم بدشانس محرم نویدکیا را راهی دور بعد رقابت‌ها کند.

از طرفی سپاهان در بازی رفت برابر تیم پرستاره هرنان کرسپو نمایشی دلچسب داشت و علی رغم شکست یک بر صفر برابر این تیم قطری بازی خوبی به نمایش گذاشت. در آن دیدار شهباززاده یک توپ را به تیر دروازه کوبید، حسینی یک موقعیت تک به تک از دست داد و چندین موقعیت مسلم گلزنی دیگر با بی دقتی از دست رفت تا سپاهان دست خالی از زمین مسابقه خارج شود.

سپاهان برای پیروزی در بازی آخر نیاز به یک نمایش بی نقص در دفاع و حمله دارد، آن‌ها باید در دفاع و به خصوص از جناح راست خودی بسیار منسجم عمل کنند و ابتکار عمل را دست ستارگان الدحیل به خصوص ادمیلسون و موئز علی و اولونگا ندهند تا شانس پیروزی در این بازی را داشته باشند. جناح چپ تیم الدحیل با حضور ادمیلسون جونیوز برزیلی بسیار قوی و قدرتمند نشان داده و از طرفی سپاهان در این رقابت‌ها اکثرا از جناح راست دفاعی خود آسیب دیده و این اتفاق باعث نگرانی طرفداران فوتبال ایران شده است.

با این حال سپاهان در بازی رفت برابر الدحیل نشان داد که می‌تواند به این تیم آسیب بزند و حتی به عنوان برنده از زمین خارج شود. از همین روی طلایی پوشان تنها باید روی پیروزی در این بازی تمرکز کنند و دیگر اتفاقات در گروه خود و دیگر گروه‌ها را رها کنند، آن‌ها در ابتدا باید بتوانند در برابر الدحیل به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شوند و این فشار شاید به تیم نویدکیا آسیب بزند.

از طرفی سپاهان در حالی باید به مصاف الدحیل برود که سه بازیکن کلیدی خود یعنی شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده و محمد کریمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. این سه بازیکن در تمام بازی‌های آسیایی سپاهان بازی کردند و جایگاه ثابتی در ترکیب این تیم داشته‌اند. اما بازیکنانی نظیر میلاد جهانی، جلال علی‌محمدی، مسعود ریگی و رضا میرزایی می‌توانند جانشینان خوبی برای آن‌ها در ترکیب اصلی سپاهان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =