اهواز

میزان گرد و غبار در اهواز در پی تداوم پدیده ریزگردها در ۱۴ شهر خوزستان در روز دوشنبه به ۲۲ برابر حدمجاز رسید.

به گزارش ایراسین، میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون در ساعت ۱۰ روز دوشنبه در شهرهای اهواز سه هزار و ۳۷۲، امیدیه ۳۴۷، اندیمشک ۱۷۱، بندر امام ۸۸۹، حمیدیه ۴۹۶، بهبهان ۲۰۳، دزفول ۱۹۸، سوسنگرد ۷۳۳، رامشیر ۵۰۵، شادگان یک هزار و ۵۲۹، شوش ۹۲۰، شوشتر ۱۶۳، ماهشهر یک هزار و ۳۳۱ و هندیجان ۳۱۵ میکروگرم برمترمکعب بوده است. حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

در این زمان، میزان گرد و غبار در هوای آبادان به ۳۹ و خرمشهر به ۸۸ کاهش یافته، در حالیکه در ساعت ۸ امروز میزان گرد و غبار در این شهرها به ۱۲ برابر حدمجاز رسیده بود.

سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز در ساعت ۱۱ امروز، شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز را ۴۱۲، شوش ۳۲۲ و ماهشهر ۵۰۰ در شرایط خطرناک، شاخص کیفی هوای شهرهای بندر امام ۳۰۰ ، حمیدیه ۲۵۱، خرمشهر ۲۱۲، رامشیر ۲۵۴، شادگان ۲۵۲ و شوشتر ۲۵۱ در شرایط بسیار ناسالم، شاخص کیفی هوای شهرهای آبادان ۱۷۴، سوسنگرد ۱۸۱ و مسجدسلیمان ۱۶۸ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و شاخص کیفی شهرهای بهبهان ۱۰۴ ، دزفول ۱۴۵، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرده است.

پدیده گرد و غبار از دیروز در برخی شهرهای خوزستان آغاز شد که دیروز شاخص کیفی هوای خرمشهر در شرایط خطرناک قرار گرفت و در ساعت ۳ بامداد امروز نیز شاخص کیفی هوای اهواز در شرایط خطرناک قرار داشت.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان هنوز هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس و ادارات استان نگرفته است و این مساله با واکنش افکار عمومی مواجه شده و کاربران فضای مجازی انتقادات بسیاری در این رابطه مطرح کرده‌اند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته به تناوب همزمان با افزایش ابر و احتمال بارندگی در مناطق شرقی و شمالی استان، در بعضی ساعات وزش باد شدید ، توفان‌ لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک به خصوص در مناطق غربی ، جنوبی و مرکزی قابل انتظار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =